Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Dieta Anabolică

Share

Dieta Anabolică a fost creată de Mauro Di Pasquale pentru a ajuta persoanele care doresc să slăbească să ajungă la greutatea dorită fără a pierde din masa musculară. Este extrem de utilizată de către cei care practică bodybuilding.

Dieta Anabolică este un regim sărac în carbohidraţi, care alternează cu perioade cu un aport crescut de carbohidraţi. Prin această dietă se doreşte transformarea organismului într-o „maşină care topeşte grăsimi” şi nu într-una care foloseşte carbohidraţii drept combustibil principal.

Faza iniţială a dietei este foarte săracă în carbohidraţi şi are drept scop utilizarea lipidelor pentru producere de energie cât mai mult posibil. În timpul acestei faze, pot apărea reacţii adverse precum ameţeală şi oboseală, care dispar însă în 48 de ore, pe măsură ce organismul începe să folosească grăsimile pentru producere de energie.

În prima săptămână de dietă, aportul de carbohidraţi este limitat la 30 g pe zi sau chiar mai puţin. Exerciţiile fizice pot ajuta în această săptămână organismul să treacă mai rapid la utilizarea grăsimilor. Odată ce trecerea a fost făcută, pot fi intercalate perioade în care se consumă cantităţi mari de carbohidraţi. Aceste perioade sunt importante pentru obţinerea performanţei exerciţiilor fizice.

În general, cei care optează pentru acest regim, consumă puţini carbohidraţi în timpul săptămânii, urmând diete bogate în aceşti macronutrienţi în weekend. Astfel, în timpul săptămânii se consumă diete cu 50-60% grăsime, 30-35% lipide şi nu mai mult de 30 g de carbohidraţi pe zi. Di Pasquale susţine că dieta nu funcţionează dacă aportul de lipide scade sub 40%.

Printre alimentele recomandate se numără: carnea, peştele, brânza, untul, migdalele, alunele, tofu etc. Sportul este esenţial în această dietă şi este recomandat deoarece stimulează arderea grăsimilor.

Controverse privind această dietă:

Siguranţa dietelor bogate în lipide este discutabilă.

Unele persoane nu se simt bine când urmează un regim sărac în carbohidraţi.

Alternarea perioadelor sărace cu cele bogate în carbohidraţi poate afecta balanţa glucozei la persoanele sensibile.

Dieta nu încurajează consumul de fructe şi legume.

Consumul scăzut de fibre poate cauza constipaţie.

Tag

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *