LOADING

Scrie...

Regimul Okinawa – secretul longevitatii si al sanatatii

Share

Intens mediatizat, regimul Okinawa a devenit o adevarata moda in ziua de azi. Stilul de viata al locuitorilor din aceasta zona a Japoniei a facut din ce in ce mai multi adepti, cuceriti de ideea de a avea o sanatate mai buna si o speranta mai mare de viata.

Locuitorii din Okinawa nu doar ca sunt mai feriti de boli, dar traiesc mult mai mult decat restul populatiei globului. De zeci de ani se tot fac studii pentru a descoperi secretul longevitatii acestor oameni. Asfel, locuitorii din Okinawa au cea mai mare speranta de viata din lume, de 86 de ani pentru femei si 78 de ani pentru barbati. Daca in Europa, centenarii sunt prezentati ca o exceptie, la Okinawa ei intra in normalitate, fiind foarte numerosi si perfect integrati in restul populatiei.
Studiile efectuate la Okinawa pe persoane cu varsta cuprinsa intre 110 si 112 ani au aratat ce cei mai multi sufereau de probleme minime de sanatate: 42% de cataracta, 33% de fracturi, *% de infarct, 0% de cancer, 0% de diabet. La examenul medical, desi erau trecuti de 100 de ani, majoritatea prezentau valori normale ale analizelor.
Initial s-a banuit ca longevitatea locuitorilor din Okinawa ar avea explicatie genetica. Ulterior s-a vazut ca un locuitor din Okinawa care se muta in alta zona a globului si abandoneaza stilul de viata cu care s-a nascut, va face aceleasi boli ca restul populatiei in cadrul careia s-a integrat.
In primul rand, regimul Okinawa prevede un aport redus de calorii, cu 300 Kcal mai putin decat in Europa si cu 500 Kcal in minus fata de SUA.
Regula nr. 1: Nu trebuie sa va ridicati de la masa satui, “cu burta plina”.
Regula nr. 2: Trebuie sa invatati sa disociati alimentatia de stres. Masa trebuie sa fie un prilej de calm si de relaxare. Trebuie sa scapati de obiceiul ca, dupa o zi stresanta de lucru, sa consumati cantitati industriale de alimente. Locuitorii din Okinawa nu au acest obicei.
Regula nr. 3: Mancati, concentrand toata atentia asupra alimentelor pe care le consumati. Daca va uitati la Tv sau daca cititi in timp ce mancati. Mum sa mai constientizati ce mancati daca mintea dvs. are alte preocupari?
Regula 4: Maincati bine la micul dejun, mai putin la pranz si foarte putin seara. Cu alte cuvinte, mancati cu pofta dimineata, impartiti cu un prieten la pranz, iar masa de seara lasati-o dusmanilor!
Ce alimente se consuma in Okinawa?
Soia
Unde sunt cei mai mari consumatori de soia? Ati ghicit, in Okinawa. Locuitorii de aici consuma de doua ori mai multa soia decat cei din Japonia, si acestia mari iubitori ai acestei leguminoase. La fiecare masa, soia este prezenta sub o forma sau alta, fie ca vobim despre sosuri, tofu, lapte de soia, etc.
Din punct de vedere nutritional, soia este bogata in proteine de buna calitate, bogate in aminoacizi esentiali. In plus, soia contine lizina, aminoacid deficitar in cereale.
Ceaiul verde, elixir de sanatate
Ceaiul verde, un adevarat elixir de sanatate si tinerete, este consumat in Okinawa pe tot parcursul zilei. Stiti deja ca ceaiul verde este bogat in vitamine, in fluor si in alte minerale, in flavonoide precum catechinele si teina, dar si in taninuri. Sunbstantele din ceaiul verde au un efect antioxidant foarte puternic. Acest ceai combate oboseala fizica si intelectuala si reduce stresul.
Omega-3
Regimul Okinawa prevede consumul unei cantitati insemnate de alimente bogate in Omega-3: soia, peste, crustacee, fructe de mare.
Algele
Acestea sunt remineralizante, fortifiante, detoxifiante si reechilibrante, fiind consumate zilnic in Okinawa.
Fara unt, dar cu uleiuri vegetale?
Neconsumand produse lactate, oamenii din Okinawa nu includ untul in aliemntatia lor. Cel mai des utilizeaza uleiul de canola (rapita) in dieta lor. Acest ulei contine acizi grasi Omega-3 in procent de 9%, dar pentru a-si mentine compozitia constanta, trebuie utilizat fara a fi preparat termic.
Putin lapte si produse lactate
Laptele si produsele lactate nu sunt consumate in Okinawa. Nici untul, nici laptele, nici branzeturile… doar putin iaurt este permis din cand in cand in alimentatiaa oamenilor din Okinawa. Desi nu consuma lapte si produse lactate, locuitorii din Okinawa nu prezinta deficit de calciu, iar incidenta osteoporozei este mult mai redusa comparativ cu Occidentul. Sursele de calciu din alimentatia din Okinawa sunt: sardinele, hamsiile, soia, tofu, migdalele, patrunjelul, nucile, susanul, algele si unele ape minerale.
Orezul, aliment fara gluten
Orezul nu este un aliment traditional in Okinawa, ci a fost importat din Japonia, fiind acum consumat aproape zilnic.
Legume, fara moderatie
Beneficiile regimul Okinawa provin si din aportul crescut de legume – 87% din aportul caloric provine din legume.  Atentie, in caz de colite, aportul de legume crude trebuie redus pentru a nu irita intestinul fragil.
Un loc si pentru fructe
Fructele sunt consumate in cantitate un pic mai mica decat legumele din cauza ca sunt mai scumpe.
Ierburile aromatice
Sunt utilizate zillnic pentru aromatizarea alimentelor.

Cu toate ca este extrem de variata, este posibil ca nu doar alimentatia locuitorilor din Okinowa sa fie raspunzatoare pentru longevitatea acestora.

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *