Scrie...

NUTRITIE & DIETE

5 fructe şi legume pe care trebuie să le mâncaţi în luna august!

Share

Duceţi lipsă de idei pentru meniuri echilibrate şi gustoase? În luna august, în mijlocul verii, puteţi alege produsele vedetă ale acestui sezon.

În zilele noastre, avem posibilitatea să consumăm fructe şi legume pe toată perioada anului, însă alegerea produselor de sezon ajută producătorii locali, permite diversificarea meniurilor şi obţinerea de beneficii nutriţionale maxime.

Prezentăm, în continuare, 5 fructe şi legume tocmai bune de consumat în luna august:

Roşiile

În extrasezon, roşiile sunt pline de seminţe, de apă şi sunt foarte puţin gustoase. Vara, însă, sunt pline de aromă. Puţină sare şi câteva picături de ulei de măsline sunt suficiente pentru a vă bucura de savoare. Aportul în vitamina C şi antioxidanţi permite roşiilor să reducă riscul maladiilor cardiovasculare şi să întărească sistemul imunitar. Este de preferat să alegeţi roşii cu o culoare intensă, cu un miros puternic şi nu foarte moi. Roşiile au şi foarte puţine calorii: 16,4 kcal la 100 de grame!

Vinetele

Putem cumpăra vinete tot anul, însă perioada lor de graţie este luna august. Vânăta este o legumă care poate fi mâncată foarte des: are un conţinut scăzut de calorii şi este bogată în fibre. Nu vă limitaţi doar la celebra salată de vinete, deoarece vinetele pot fi gătite în cuptor, la tigaie, feliate, cubuleţe sau piure… talentele dvs culinare îşi pot spune cuvântul în acest sens. Cumpăraţi vinete care sunt netede, care strălucesc şi sunt foarte tari. Dacă, întâmplător, cumpăraţi vinete foarte mari, aveţi grijă să le săraţi puţin înainte de preparare, pentru a mai reduce din gustul amar.

Porumbul

Îl puteţi fierbe sau îl puteţi face la grătar: porumbul este una dintre cele mai bune legume ale verii. Plin de fibre, vitamine, antioxidanţi şi proteine, porumbul protejează organismul uman de efectul nociv al radicalilor liberi.

Pepenele roşu

Orice varietate de pepene este mai bună în luna august decât în orice altă perioadă a anului. Suculent, dulce, delicios, pepenele este bogat în vitamina C, în carotenoizi, în potasiu, fibre şi oligo-alemente care ajută şi protejează organismul uman.  Site-ul american Real Simple oferă o reţetă de mic dejun extrem de sănătos şi uşor de realizat: tăiaţi un pepene în două, îndepărtaţi sâmburii şi apoi umpleţi fiecare jumătate cu iaurt şi muesli.

Piersicile

Putem să le blestemăm de fiecare dată când le mâncăm şi nu avem un şerveţel la îndemână, însă piersicile rămân vedetele verii şi ale lunii august, fiind atât dulci, cât şi savuroase. Sunteţi invitaţi la un grătar? Tăiaţi piersicile în două, puneţi-le pe grătar 3-4 minute, şi pe o parte şi pe cealaltă, apoi serviţi-le cu îngheţată de vanilie. Piersicile nu numai că sunt gustoase, dar sunt şi bogate în fibre, în vitamina C şi, pe deasupra, mai au şi puţine calorii!

Tag

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *