LOADING

Scrie...

Share

Alimentatia unei persoane poate avea un impact foarte puternic asupra starii de spirit si asupra calitatii vietii. Nutritionistii au cazut de acord ca exista anumite alimente care pot reduce stresul, pot alina starile de anxietate si, in general, va pot face sa va simtiti mai bine.

Daca aveti o zi agitata si aglomerata la serviciu, o buna idee pentru a va reface nivelurile de energie si pentru a va elibera de stres este sa luati o gustare „speciala“. Nutritionistii va recomanda sa mancati o portie de hummus impreuna cu legume crude, iar dupa aceasta gustare sa beti un pahar de apa plata cu gheata. Aceasta combinatie este extrem de hidratanta si plina de vitamine, minerale si antioxidanti care contracareaza cu succes stresul.

In cadrul unui studiu care analiza legatura dintre alimentatie si dispozitie, 70 la suta dintre participanti au raportat ca se simt mai bine atunci cand beau mai multa apa si consuma o cantitate mai mare de legume, in timp ce 25 la suta dintre respondenti au declarat ca unele mici schimbari in alimentatie i-au ajutat sa scape de atacurile de panica si de anxietate.

Inainte de o sedinta importanta dimineata

Cea mai buna solutie pentru a va calma este sa beti o cana de ceai. Lichidul nu doar va va face sa va simtiti mai bine, ci va aduce organismului si nenumarate beneficii. Un studiu japonez realizat pe un esantion de peste 40.000 de persoane si prezentat in publicatia de specialitate American Journal of Clinical Nutrition a relevat faptul ca nivelul de stres psihologic este cu pana la 20 la suta mai mic in cazul persoanelor care beau zilnic cel putin cinci cesti de ceai verde, comparativ cu persoanele care nu beau nici macar o cana. Potrivit studiului, rezultatele au ramas neschimbate si dupa ce au fost adaugati factori precum varsta, sexul, istoricul medical, indexul de masa corporala, consumul de alcool, fumatul si alimentatia.

Atunci cand urmariti un eveniment sportiv intens

Potrivit nutritionistilor, in astfel de momente, cand va simtiti incordat ca un arc asteptand rezultatul echipei dumneavoastra preferate, cele mai bune gustari sunt prajiturile facute din orez brun, prajiturile de orez expandat sau cerealele integrale. Explicatia este foarte simpla: carbohidratii continuti in aceste gustari promoveaza echilibrarea nivelului de serotonina din organism. Ideea de a consuma gustari facute din orez sau cereale integrale este aceea ca ingredientele au o valoare nutritiva ridicata si nu cresc glicemia la fel de mult cum o fac produsele ce contin carbohidrati rafinati – de exemplu biscuiti, gogosi, prajituri, chipsuri si alte produse pe care obisnuiti sa le rontaiti si care pot provoca iritabilitate si schimbarea dispozitiei.

O alta varianta ar fi ca in timp ce urmariti o competitie sportiva intensa sa mancati portocale sau alte citrice. Actiunea repetitiva de decojire a fructelor va va tine ocupat si va va calma si, in plus, asa cum bine stiti, citricele sunt o sursa importanta de vitamina C.

Pentru a evita stresul de orice fel

Specialistii sustin ca aliatul cel mai bun impotriva stresului este sfecla. Ganditi-va ca o salata de legume care contine printre ingrediente si sfecla proaspata ofera organismului peste 30 la suta din cantitatea necesara de folat – o substanta care promoveaza buna functionare a sistemului nervos. O cantitate prea mica de folat prezenta in organism poate declansa oboseala mintala, stari de amnezie, confuzie si insomnie – este deci bine sa stiti ca anumite medicamente precum cele menite sa scada colesterolul, antiinflamatoarele, antidiabeticele si anticonceptionalele pot „saraci“ rezerva de folat a organismului, deci atentie mare!

Polenul si mierea

Polenul contine foarte multe vitamine, minerale si oligoelemente, intr-o forma foarte usor de asimilat, pentru ca el „absoarbe“ toate proprietatile benefice ale plantelor din care a fost facut. Polenul are o capacitate foarte mare de revigorare, deci are totodata proprietatea de a reduce nivelul de stres. Cum se consuma polenul? Pe stomacul gol luati o lingurita de polen pe care o inghititi dupa ce ati tinut-o in gura pana cand se transforma intr-o pasta.

Mierea de albine este un excelent inlocuitor pentru zahar si, in plus, prezinta avantajul de a nu avea efecte adverse. Este un aliment foarte revigorant, care va poate aduce energia la nivelurile normale in orice moment al zilei. Cantitatea medie de miere pe care o puteti consuma zilnic este de aproximativ 50 de grame, insa nu este o problema daca din cand in cand consumati pana la 200 de grame.

Ciuperci impotriva depresiei

Nutritionistii va recomanda sa consumati cat mai des cu putinta ciuperci, legume extrem de bogate in seleniu. Deficienta de seleniu este, in general, asociata cu un risc mai mare de depresie, anxietate sau oboseala, prin urmare mancati ciuperci pentru a preveni si combate aceste tulburari.

 

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *