LOADING

Scrie...

Alimentele si bauturile care te scapa de inflamatie

Share

Fructele, semintele si ceaiul verde ajuta la combaterea inflamatiei.

„Inflamatia cronica joaca un rol central in unele dintre cele mai provocatoare boli ale timpului nostru, inclusiv artrita reumatoida, cancer, boli de inima, diabet, astm si chiar si Alzheimer”, sustin expertii de la Harvard Medical School.

Cercetatorii isi extind cunostintele despre factorii care pot contribui la inflamatie sau pot ajuta la contracararea acesteia, iar o mare parte din recomandarile sugerate pentru un stil de viata sanatos, fara probleme de inflamatie, se reduc la aceleasi sfaturi de sanatate care vi le-a dat bunica.

Specialistii va sfatuiesc sa alegeti alimente sanatoase deoarece dieta joaca un rol important in inflamatia cronica: „bacteriile noastre digestive elibereaza substante chimice care pot impulsiona sau suprima inflamatia. Tipurile de bacterii care populeaza intestinele noastre si produsele lor secundare chimice variaza in functie de alimentele pe care le consumam”.

Unele alimente incurajeaza cresterea populatiilor de bacterii care stimuleaza inflamatia, in timp ce altele au efectul opus.

Alimente recomandate:

Fructe si legume – majoritatea fructelor si legumelor colorate in mod natural contin niveluri ridicate de antioxidanti si polifenoli – compusi potential de protectie gasiti in plante.

Nuci si seminte – consumul de nuci si seminte este asociat cu markeri redusi de inflamatie si un risc mai scazut de boli cardiovasculare si diabet.

Bauturi – polifenolii din cafea si flavonolii din cacao se considera ca au proprietati antiinflamatorii. Ceaiul verde este bogat atat in polifenoli, cat si in antioxidanti.

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *