LOADING

Scrie...

De ce trebuie sa consumam cat mai multe fructe si legume?

Share

Fructele si legumele sunt nelipsite din orice dieta sanatoasa si nu fara motiv. In ultimii 30 de ani, cercetatorii au dezvoltat o baza stiintifica solida pentru a sustine necesitatea consumului zilnic a acestor alimente.

Numeroase studii au demonstrat faptul ca o dieta bogata in fructe si legume scade riscul de afectiuni cardiovasculare. Cel mai mare studiu in acest sens a fost realizat la Harvard si a inclus 110.000 de persoane ale caror obiceiuri alimentare au fost urmarite timp de 14 ani. S-a vazut, din rezultatele acestui studiu, ca riscul de a dezvolta afectiuni cardiovasculare a fost cu atat mai mic cu cat aportul de fructe si legume a fost mai mare. Chiar daca toate fructele si legumele au aceste beneficii, cele cu frunze verzi cum sunt salata verde, spanacul, broccoli, varza de Brussels si citricele au o contributie mai importanta.

Un alt studiu celebru, studiul DASH, a demonstrat rolul alimentatiei in preventia hipertensiunii arteriale, la randul sau un factor de risc pentru infarct si atac cerebral. Acest studiu a analizat efectul asupra hipertensiunii arteriale a unei diete bogate in fructe, legume si produse lactate cu un continut redus in grasimi. Cercetatorii au descoperit ca persoanele care au urmat aceasta dieta si-au scazut tensiunea arteriala sistolica cu 11 mm Hg si pe cea diastolica cu 6 mm Hg.

Numeroase studii au demonstrat si efectul protector al consumului de fructe si legume in fata cancerului, in special a celor care afecteaza cavitatea bucala, faringele, laringele, esofagul si stomacul; despre fructe se banuieste ca ar proteja si impotriva cancerului de plamani.

Mai mult, fibrele sunt componente importante ale fructelor si legumelor. La trecerea lor prin intestin, fibrele absorb apa ca un burete si isi cresc volumul. Acest efect poate calma colonul iritabil, poate regla tranzitul intestinal si poate preveni sau trata constipatia.

Trebuie insa sa retineti ca fructele si legumele sunt cu siguranta o parte importanta a unei diete sanatoase, dar varietatea este la fel de importanta ca si cantitatea. Nu exista un singur fruct care sa aduca toti nutrientii de care avem nevoie. Secretul sta in varietatea diferitelor fructe si legume pe care le consumati.

Articol scris de Adina Rusu, specialist in nutritie si dietetica

Tag:
Articolul anterior
Articolul următor

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *