LOADING

Scrie...

Dieta alcalina

Share

Adeptii acestei diete clasifica alimentele in acidifiante si alcalinizante, in functie de efectul pe care acestea il au asupra organismului.

Dieta alcalina a fost prezentata pentru prima data in 1907, de catre doctorul William Howard Hay din New York. El credea ca acumularea de acid in organism duce la cresterea in greutate, oboseala si anumite afectiuni cronice. Organismul uman contine, in medie, 42 de litri de lichid, care in mod natural este alcalin. In timp ce stomacul are nevoie de un mediu puternic acid pentru digestie (pH 1,5-2,5), pH optim pentru celelalte fluide din organism ar trebui sa fie in jur de 7,4.

Problema este ca multe alimente din dieta noastra – carnea, cafeaua, alcoolul si cerealele procesate – sunt foarte acidifiante. Rinichii excreta excesul de acizi prin urina, dar o dieta bogata in acizi va tinde sa ii suprasolicite. Prin urmare, organismul va incerca sa mentina starea alcalina luand minerale din oase si din alte segmente ale corpului, ca magneziul si calciul, pentru a neutraliza excesul de acid. Daca organismul va folosi mineralele pentru neutralizarea acizilor, vor aparea deficiente care vor afecta atat echilibrul hormonal, cat si procesele cerebrale.

Principiile generale ale acestei diete sunt ca fructele si legumele alcalinizeaza organismul, iar proteinele alimentare (cum ar fi carnea) il acidifiaza. Dar intrucat proteinele sunt esentiale pentru organism, ar trebui sa consumam acesti macronutrienti in cantitati limitate. Dieta alcalina recomanda sa consumam 80% alimente alcalinizante si 20% alimente acidifiante.

Tag:

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *