LOADING

Scrie...

Share

Dieta Atkins va propune sa reduceti consumul de glucide. A fost folosita cu succes de staruri de la Hollywood ca Jennifer Aniston si Renee Zellweger. Cu aceasta dieta se pierd intre 400 si 1.400 de grame pe saptamana.

Dupa ce a fost si criticata si laudata in SUA, dieta Atkins a debarcat si in Europa, ajungand, normal, si in Romania. Este vorba despre o dieta cu aport glucidic redus, care doreste sa satistaca cerintele energetice ale oraganismului prin grasimi si proteine.

Dieta Atkins va propune, de exemplu, sa incepeti ziua cu ochiuri si sunca, iar la pranz sa consumati antricot cu legume. Aceasta dieta a fost creata de cardiologul american Robert C. Atkins, in anii ’70, pentru a preveni si a tine sub control diabetul. De curand, pentru ca a fost folosita de staruri de la Hollywood ca Jennifer Aniston si Renee Zellweger, dieta Atkins a devenit foarte cunoscuta ca fiind utila persoanelor care doresc sa scada in greutate. Dieta Atkins incearca sa mentina constant nivelul de insulina din organism, transformandu-l intr-o masina de ars grasimi. Limitand consumul de carbohidrati, aceasta dieta constringe corpul sa foloseasca lipide si proteine pentru a produce energia.

O astfel de strategie alimentara favorizeaza scaderea rapida in greutate pentru ca:

* scade pofta de mancare

* creste consumul zilnic de energie

* stimuleaza productia de hormoni anabolizanti, care cresc metabolismul

Aceasta dieta are mai multe faze:

1. INDUCEREA

Aceasta faza trebuie sa dureze cel putin doua saptamani. In aceasta etapa a dietei trebuie redus drastic aportul de glucide, care nu trebuie sa depaseasca 20 de grame pe zi (retineti ca in 100 de grame de paste sunt 75 de grame de carbohidrati). Asadar, evitati alimentele bogate in carbohidrati (orez, paste sau cereale, dulciuri, snacks-uri, cartofi, bauturi indulcite, marmelade, majoritatea fructelor, multe dintre legume). In schimb, se pot manca fara restrictii antricotul, pestele, branza, ouale si condimentele (se vor evita grasimile hidrogenate prezente in margarina). Conform dietei Atkins, aceasta prima faza obisnuieste organismul sa arda mai eficient grasimile si sa stabilizeze glicemia.

2.PIERDEREA IN GREUTATE

In aceasta faza se creste, putin cate putin, aportul de glucide. Concret, cantitatea de carbohidrati prezenta in dieta este marita cu cate 5 grame pe zi, pana cand va opriti din slabit. Cand observati ca nu mai scadeti in greutate, dieta Atkins va sfatuieste sa diminuati aportul de carbohidrati pana cand ajungeti la o pierdere in greutate moderata (intre 400 si 1400 de grame pe saptamana). Acest nivel variaza de la o persoana la alta. Cresterea cantitatii de glucide consumate se va face prin legume si fructe. Si in aceasta faza sunt interzise pastele, painea, cerealele, dulciurile.

3. PREMENTINEREA

Cand va apropiati de greutatea idela este de dorit sa treceti in cea de-a treia faza a dietei. In aceasta etapa, dieta Atkins recomanda cresterea aportului de carbohidrati cu 10 grame pe saptamana. Scopul acestei faze este sa reduca scaderea in greutate la cel mult 500 de grame pe saptamana, pregatind corpul pentru a patra etapa.

4. MENTINEREA

Daca ati reusit sa ajungeti la aceasta faza, ati invatat deja sa va cunoasteti propriul corp si, multumita fazei anterioare, experimentala, stiti ce cantitate de carbohidrati va trebuie pentru a va mentine greutatea corporala in limite normale.

Din cauza aportului redus de fibre, vitamine si minerale, sustinatorii dietei Atkins recomanda sa adaugati meniului zilnic capsule cu multivitamine si antioxidanti.

Pericolele dietei Atkins

Carbohidratii sunt esentiali pentru organism, acesta avand nevoie zilnic de cel putin 120 de grame de glucoza pentru functionarea normala a sistemului nervos central. Respectand canoanele dietei Atkins, dupa cateva zile rezervele de glucide ale organismului se termina. Arzand grasimile, corpul produce corpi cetonici, substante care sunt responzabile de aparitia unor simptome ca cefaleea, oboseala si, in cazuri rare, coma. Alte efecte colaterale ale dietei Atkins includ constipatia, osteoporoza (aportul proteic ridicat creste eliminarea calciului prin urina), insomnia, hipercolesterolemia, tumori la colon si boli cardiovasculare.

 

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *