Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Dieta meteo

Share

Slabiti 3 kilograme intr-o luna tinand cont de vreme! Ati incercat foarte multe diete, dar nici una nu a dat rezultatele promise?

Nu puteti sa urmati cu rigurozitate recomandarile dietelor clasice? Va prezentam o dieta diferita de cele de care ati auzit sau pe care le-ati tinut pana acum. Este vorba despre un program alimentar care tine cont de conditiile meteorologice si de dispozitia dumneavoastra.

Dieta da rezultate atat in cazul persoanelor meteosensibile, care reactioneaza patologic la modificarile fenomenelor meteorologice, cat si in cazul celor care isi schimba foarte repede dispozitia, ajungand de la energie si optimism la nepasare si pesimism, fiindu-le greu sa urmeze un program alimentar restrictiv.

Regimul se bazeaza pe aportul zilnic a 1.400 de calorii si va ajuta sa slabiti 3 kilograme intr-o luna.

Organizarea zilelor

In fiecare zi, in functie de vreme si de dispozitie, trebuie sa va alegeti un meniu meteo. Este recomandat sa consumati zilnic cateva gustari, pentru a fi mai putin expuse tentatiilor culinare. Toate meniurile meteo sunt echivalente si puteti sa le alternati sau sa urmati unul singur daca vi se pare mai eficient. Alegerea meniului

Exista patru tipuri diferite de meniuri meteo dintre care puteti alege.

1. Meniul nori negri/vant (disponibil in doua variante) a fost creat pentru zilele cu vreme urata, care provoaca indispozitie si tensiune. Se recomanda alimentele care sa va stabilizeze starea de spirit, bogate in magneziu, ca fructele uscate sau germenii de grau. Proteinele pot fi obtinute din carnea rosie, bogata in fier, care confera cea mai mare parte din energie si vitalitate. Tensiunile se atenueaza cu ajutorul legumelor si verdeturilor. Se recomanda produsele alimentare uscate, compacte si crocante, care ajuta la descarcarea nervilor.

Varianta A

Mic dejun: 200 ml lapte; 30 g cereale integrale; un fruct

Gustare: 3 nuci

Pranz: 80 g paste cu rosii, ardei iuti si branza rasa; salata verde

Gustare 1: o chifla din grau integral (30 g)

Gustare 2: 2 felii de paine prajita

Cina: 200 g file de vita la gratar sau la tigaie, condimentat cu piper verde; o placinta cu mere sau pere

Gustare: un pahar cu lapte cald (150 ml), cu scortisoara sau ghimbir pulbere

Varianta B

Mic dejun: 30 g musli fara zahar

Gustare: un pachet de grisine cu susan (25 g)

Pranz: 80 g paste cu suc de rosii, masline si branza; salata verde cu germeni de grau

Gustare 1: 3 nuci

Gustare 2: un iaurt degresat cu fructe

Cina: 200 g carne de porc la cuptor, cu rozmarin si salvie; andive coapte; o cana de capsuni cu lamaie (fara zahar)

Gustare: o cana de lapte cald cu scortisoara sau ghimbir pulbere

2. Meniul nori gri a fost gandit pentru zilele innorate, in care va simtiti fara pofta de viata si melancolice. Alimentele propuse sunt cerealele, produsele lactate, ciocolata, acestea fiind bogate in serotonina si contribuind la restabilirea bunei dispozitii. In schimb, proteinele din acest meniu sunt destul de slabe, ele provenind din legume si din carnea de peste. Mancarurile trebuie sa fie moi si cremoase, pentru a va determina sa va simtiti mai fericite si norocoase.

Varianta A

Mic dejun: 200 ml lapte; 3 biscuiti; 100 g fructe

Gustare: un bol de iaurt degresat

Pranz: o farfurie de piure de legume (50 g) cu 40 g de cereale integrale; 30 g iaurt, salata verde

Gustare 1: un bol de budinca de vanilie

Gustare 2: doua bucati de ciocolata

Cina: o omleta din doua oua si un dovlecel taiat rondele; spanac fiert; un mar copt cu scortisoara

Gustare: o cana de capsuni cu lamaie

Varianta B

Mic dejun: 200 ml lapte; o felie de tort; un fruct de sezon

Gustare: un pahar (200 ml) de lapte partial degresat

Pranz: 70 g paste cu spanac; salata verde

Gustare 1: un bol cu iaurt degresat

Gustare 2: crema de mere fara zahar

Cina: 200 g limba de vita coapta in tigaie, aromatizata cu patrunjel si lamaie; fasole fiarta; o para Gustare: doi biscuiti cu crema de alune

3. Meniul soare este cel mai depurativ dintre toate, bazandu-se pe legume amare, care ajuta functionarea ficatului, si pe o cantitate mare de preparate lichide. Meniul este bogat in fructe si legume, asadar in vitamine si minerale, care amelioreaza aspectul pielii si al parului.

Varianta A

Mic dejun: 200 ml lapte; 30 g cereale integrale; un fruct

Gustare: o placinta cu fructe proaspete

Pranz: salata de orez (60 g orez fiert, 80 g ton, 4-5 masline verzi sau negre, otet); salata nizzarda (morcovi, ardei capia, rosii, castraveti)

Gustare 1: 200 ml de suc de fructe

Gustare 2: un iaurt degresat cu fructe

Cina: 125 g mozzarella, rosii, oregano; salata verde; un fruct

Gustare: doua cupe de inghetata de fructe

Varianta B

Mic dejun: frappe preparat din 200 ml lapte si 100 g fructe; un pachet de biscuiti dietetici

Gustare: un iaurt degresat cu fructe

Pranz: salata de orez (60 g orez fiert, 80 g mozzarella, 6 ciuperci); dovlecel copt

Gustare 1: o cana de ceai verde cu 2 biscuiti

Gustare 2: 200 ml suc de legume

Cina: un amestec de legume si cereale; 60 g somon cu parmezan, salata verde si lamaie; fructe de padure stropite cu suc de lamaie

Gustare: iaurt degresat si capsuni

4. Meniul variabil a fost realizat pentru zilele incerte, in care dimineata nu ne putem da seama cum va fi restul zilei, el bazandu-se pe felurile de mancare simple si satioase, bogate in fibre, cum ar fi legumele, cerealele integrale si verdeturile. Pentru a va calma foamea si pentru a va mentine buna dispozitie va este permis sa consumati cateva gustari pe baza de cereale prajite, fructe uscate sau ciocolata. Consistenta mancarurilor este variata, alternand de la moale la compact si de la solid la lichid.

Mic dejun: o placinta cu fructe

Gustare: 30 g omleta

Pranz: 70 g paste cu fasole si branza (30 g); legume

Gustare 1: un bol de cereale integrale cu seminte de susan

Gustare 2: un pahar cu suc de pomelo

Cina: 200 g piept de pui la gratar, cu rozmarin si salvie; 200 g cartofi fierti; un mar copt

Gustare: 3 nuci sau 4 migdale

Condimente si bauturi

Indiferent de meniul ales in functie de vreme si de dispozitie, condimentele si bauturile sunt mereu aceleasi. Pentru a condimenta si pentru a gati puteti utiliza doua linguri de ulei de masline. Cantitatea de mirodenii, de condimente, de suc de lamaie sau de otet poate fi oricat de mare doriti, deoarece numarul caloriilor nu va creste semnificativ. Beti cel putin 1,5 litri de apa plata pe zi! Odata ce ati pierdut kilogramele in plus si daca doriti sa slabiti in continuare sau sa va mentineti aceasta greutate este recomandat sa urmati inca doua saptamani dieta meteo, marind aportul caloric zilnic de la 1.400 la 1.600 de calorii.

 

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *