Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Dieta pentru un ten superb

Share

A. Alimente antirid

Radicalii liberi ataca toate celulele, inclusiv pe cele din piele, cauzand riduri. Prin urmare, este esential sa consumati alimente ce contin antioxidanti liposolubili care protejeaza si hranesc celulele.

CONSUMAȚI

1.AVOCADO. Aplicam vitamina E pe ten, dar este important sa o procuram si din alimente. Avocado contine substante benefice care hranesc pielea si contracareaza radicalii liberi.

2.CITRICE. Acestea reprezinta o sursa importanta de vitamina C, esentiala pentru sinteza colagenului – substanta extrem de importanta pentru un aspect tanar al tenului.

3.TON. Contine seleniu, mineral ce protejeaza pielea de actiunea radicalilor liberi, conservand si fibrele de colagen.

EVITAȚI

CARBOHIDRAȚII ALBI – Zaharurile rafinate precum orezul alb, painea si pastele sunt pline de glucide simple. Consumul acestora duce la cresterea glicemiei, determinand corpul sa secrete insulina. Aceasta distruge colagenul si elastina din piele, ducand la aparitia ridurilor.

B. Alimente nutritive pentru ten

CONSUMAȚI

1.SOMON. Pestele gras este bogat in acizi grasi esentiali, benefici pentru tenul uscat sau iritat, hranind si hidratand pielea.

2.OREZ BRUN. Acesta este o sursa de vitamine B, importante pentru reinnoirea pielii si pentru eliminarea toxinelor din celule.

3.IAURT. Persoanele care au tenul uscat pot suferi de dezechilibre ale florei bacteriene. Iaurtul este un aliment ideal pentru a combate aceste dezechilibre.

EVITAȚI

PREA MULT OMEGA-6 – Atunci cand vedeti cuvantul „omega” va ganditi imediat ca este vorba despre o „grasime buna”. Dar, in timp ce acizii omega-6 sunt esentiali, consumul unei cantitati excesive din acesti compusi duce la uscarea tenului. Pentru a echilibra acest consum, adaugati in alimentatie mai multi acizi omega-3 (peste gras si seminte de in).

C. Alimente care combat acneea

CONSUMAȚI

Acneea are o cauza simpla: prea mult ulei este eliberat de glandele sebacee. Asadar, secretul pentru a evita aparitia acesteia este sa evitati alimentele care sa mentina activitatea acestor glande. Consumati alimente ce contin vitamina A si zinc, precum si antioxidanti.

CONSUMAȚI

1.MORCOVI. Aceste legume portocalii sunt bogate in vitamina A, care regleaza activitatea glandelor sebacee. De asemenea, limiteaza producerea de keratina, o proteina care contribuie la aparitia acneei.

2.SEMINȚE DE BOSTAN. Reprezinta o sursa importanta de zinc, care diminueaza nivelul de testosteron din organism – iar prea mult testosteron stimuleaza glandele sebacee.

3.SPANAC. Este bogat in betacaroten, fiind un antiinflamator natural care calmeaza tenul si blocheaza radicalii liberi.

EVITAȚI

ZAHARURILE ASCUNSE – Zaharul este un stimulant care determina o crestere a secretiei de adrenalina, care, la randul sau, determina o crestere a secretiei glandelor sebacee. Zaharul nu este continut doar in ciocolata si in prajituri, ci si in sosuri, sucuri de fructe sau cereale.

 

Idee de reteta: Ton si cartofi dulci

Amestecati doua lingurite de sos de soia, o lingurita de ulei de susan si o lingurita de miere de albine. Acoperiti pestele cu acest amestec. Lasati-l asa pentru o ora. Taiati un cartof dulce in feliute, stropiti cu ulei si prajiti-le timp de 25 de minute.

Prajiti tonul in ulei de masline, cate 5 minute pe fiecare parte. Taiati un catel de usturoi in feliute subtiri, adaugati-le peste peste si mai lasati la prajit un minut.

 

 

Tag
Articolul următor

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Următorul