LOADING

Scrie...

Dieta primaverii, de eliminare a toxinelor

Share

Dupa o perioada de iarna in care stilul nostru de viata a fost caracterizat prin sedentarism si alimentatie greoaie, primavara reprezinta o etapa de curatare a organismului, de retrezire a metabolismului si de eliminare a toxinelor.

Daca nu le eliminam, aceste toxine trec in limfa si apoi in sangele venos, care le transporta la ficat. Ficatul este un organ care, datorita numeroaselor functii pe care le indeplineste, este considerat un fel de centru al metabolismului si deci al energiei din corpul nostru. Ficatul degradeaza mare parte din aceste toxine, facandu-le hidrosolubile, asadar mai usor de eliminat prin rinichi, acestia completand procesul de detoxifiere.

Este usor de inteles ca o alimentatie echilibrata are un rol central in functionarea corecta a ficatului si rinichilor, facand „curatirea” mai eficienta.

Este suficient sa renuntati la alimentele bogate in lipide si in zaharuri (carne grasa, salamuri, prajeli, dulciuri etc.) si sa va reintoarceti catre produsele naturale: fructe si legume proaspete, cereale industriale, nuci si seminte. Toate sunt bogate in antioxidanti precum vitaminele C,E si betacarotenul, protejandu-ne organismul de atacul radicalilor liberi, cauzati de alimentatia grea din timpul iernii.

In general, un meniu dezintoxicant nu oboseste organismul si prevede un mic dejun pe baza de cereale, gustari intre mese, salata la pranz si un meniu alcatuit in principal din legume seara. In meniu este inclus si iaurtul, cu efecte benefice asupra florei intestinale datorita continutului sau bogat in vitamine din grupul B, utile pentru digestia corecta a lipidelor si glucidelor.

Aceasta dieta nu prevede o reducere drastica a aportului de alimente, ci este un regim alimentar studiat pentru a oferi, pe langa o scadere sanatoasa in greutate, si un plin de energie necesar traversarii acestei perioade.

Incluzand in alimentatie produsele tipice acestei perioade (fructe, legume) preparate in mod sanatos, curatam organismul de toxine, activam metabolismul si inevitabil si silueta noastra va avea de castigat.

Regimul pe care vi-l propunem prevede un aport de 1.200 kcal zilnic. Este structurat pe cinci mese zilnice, care va vor permite sa slabiti doua kilograme, pastrandu-va sanatatea. Rezultatele vor fi spectaculoase daca veti adauga dietei si o activitate fizica moderata, dar constanta.

LUNI

Mic dejun: un pahar de lapte; 3 biscuiti integrali cu 3 lingurite de gem fara zahar.

Gustare: un mar.

Pranz: 70 g de orez cu ciuperci, legume mixte fierte condimentate cu doua lingurite de ulei de masline si otet de mere.

Gustare: 125 g de iaurt natural.

Cina: spanac fiert (preparat cu doua lingurite de ulei de masline, morcov, ceapa si usturoi. 50 g de paine integrala.

MARTI

Mic dejun: o ceasca de cafea; 125 g de iaurt cu fructe, doi biscuiti integrali.

Gustare: un mar.

Pranz: 80 g de paste cu sos de rosii, salata mixta condimentata cu lamaie si doua lingurite de ulei de masline.

Gustare: un grapefrut.

Cina: un ou fiert, salata (preparata cu un cartof fiert, 50 g de rosii proaspete, ceapa si condimentata cu doua lingurite de ulei de masline), 50 g de paine integrala.

MIERCURI

Mic dejun: o ceasca de cafea sau ceai, doua felii de paine integrala, doua lingurite de urda si doua de miere de albine.

Gustare: o para.

Pranz: 80 g de paste cu spanac si urda cu suc de rosii.

Gustare: 125 g de iaurt natural.

Cena: 250 g de dovlecei la gratar; 50 g de paine integrala; 100 g de piept de pui la gratar.

JOI

Mic dejun: o ceasca de cafea sau ceai; doi biscuiti integrali.

Gustare: 125 g de iaurt cu cereale.

Pranz: cartofi si dovlecei la cuptor; salata verde condimentata cu doua lingurite de ulei de masline si otet.

Gustare: o felie de ananas proaspat.

Cina: 120 g de muschi de vitel la cuptor, salata mixta condimentata cu o lingurita de ulei si otet, 50 g de paine integrala.

VINERI

Mic dejun: o ceasca de cafea, 125 g de iaurt natural; doua felii de paine integrala, doua lingurite de gem fara zahar.

Gustare: o banana.

Pranz: 70 g de orez cu ciuperci; salata cu telina si mar verde condimentata cu o lingurita de ulei de masline si otet.

Gustare: un mar.

Cina: 80 g de piept de pui la gratar si 150 g de fasole verde fiarta condimentate cu doua lingurite de ulei de masline; 50 g de paine integrala.

SAMBATA

Mic dejun: un pahar de suc de grepfrut fara zahar; doi biscuiti integrali.

Gustare: un kiwi.

Pranz: supa de legume.

Gustare: 125 g de iaurt natural.

Cina: piept de pui la gratar, salata mixta condimentata cu o lingurita de ulei de masline si otet, 50 g de paine integrala.

DUMINICA

Mic dejun: un pahar de lapte cu doua lingurite de fulgi de porumb.

Gustare: o portocala.

Pranz: 80 g de paste cu broccoli; salata de morcovi cu dovlecel, condimentata cu doua lingurite de ulei de masline.

Gustare: un pahar de suc de ananas fara zahar.

Cina: 200 g de piept de pui cu salata verde.

 

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *