LOADING

Scrie...

Fibrele alimentare

Share

Cu siguranta ati auzit de numeroase ori discutandu-se despre fibrele alimentare si despre cat de bune sunt ele pentru sanatate. Dar ce sunt aceste fibre si in ce alimente le gasim? Este necesar sa consumam suplimente cu fibre sau o alimentatie echilibrata este de ajuns?

Fibrele alimentare sunt compusi chimici din structura alimentelor, care sunt eliminati din tubul digestiv total nedigerati sau sunt partial digerati. Din acest motiv spunem ca fibrele alimentare au un rol functional. in functie de solubilitatea lor in apa, fibrele alimentare se pot clasifica in solubile si insolubile. Iata principalele roluri ale fibrelor alimentare:

1.Fibrele insolubile, in special cele din cerealele integrale, sunt utile in tratarea si prevenirea constipatiei si hemoroizilor.

2.Consumul de fibre solubile duce la scaderea colesterolului. Unele tipuri de fibre par sa aiba un efect mai mare in acest sens decat altele. De exemplu, fibrele din fulgii de ovaz sunt mai eficiente in scaderea nivelului colesterolului din sange decat fibrele din grau.

3.Fibrele alimentare ajuta la reducerea riscului de aparitie a unor forme de cancer, in special a cancerului de colon. Aceasta afirmatie este argumentata prin faptul ca fibrele insolubile cresc tranzitul intestinal si rata cu care deseurile sunt eliminate din organism. Astfel, organismul este mai putin expus la actiunea substantelor toxice produse in timpul digestiei.

4.Dietele bogate in fibre pot fi utile pentru persoanele care doresc sa scada in greutate. Fibra in sine nu are calorii, dar ofera o mai mare senzatie de satietate.

Fibre alimentare se gasesc doar in alimentele vegetale: fructe, legume, nuci si cereale. Carnea, laptele si ouale nu contin fibre. Fibrele solubile se gasesc in fasole, tarate de ovaz, fructe si legume, in timp ce fibrele insolubile se gasesc in cereale integrale si in fasole. Atentie, nu trebuie sa consumati fibre alimentare in exces doar din dorinta de a slabi, intrucat excesul poate duce la eliminarea unor minerale precum calciul, magneziul sau fierul.

Articol scris de Adina Rusu, nutritionist si dietetician

 

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *