LOADING

Scrie...

Share

Multe dintre alimentele pe care le consumam contin substante care, in cantitate mare, ar putea fi extrem de daunatoare pentru organismul uman.

De exemplu, cartoful, atat de cunoscut si extrem de intalnit in mai toate mesele omului modern, are insa si un mic secret. Acest „prieten” la care apelam atat de des ne poate furniza din cand in cand cate o cantitate mica de otrava.

Cartoful sau, mai corect spus, portiunile verzi din acesta contin in mod natural cantitati mici dintr-o otrava numita solanina.

Culoarea verde este data in realitate de clorofila, dar prezenta ei indica existenta solaninei, substanta responsabila pentru gustul amar al unor portiuni din cartof.

Solanina este, din punct de vedere chimic, un glicoalcaloid derivat structural din colesterol si face parte din armele de aparare pe care le are planta impotriva insectelor si bolilor.

Desigur ca nici organismul uman nu este imun la aceasta substanta!

Solanina se dezvolta in cartofi atunci cand acestia sunt depozitati la lumina sau in locuri cu temperaturi extreme (prea cald sau prea frig).

Solanina interfereaza cu capacitatea corpului de a folosi o anumita substanta ce faciliteaza transmiterea impulsurilor nervoase intre neuroni.

Ingerata in cantitati extrem de mari, solanina produce voma, diaree, dureri de cap si chiar afectiuni grave ale sistemului central.

In orice caz, daca nu cautati si nu consumati intetionat cartofii verzi, nu aveti cum sa ingerati o cantitate de solanina suficient de mare sa va afecteze.

Cartofii pe care ii consumam contin o cantitate atat de mica de solanina incat ar trebui sa consumam 4,5 kg la o masa ca sa apara vreun simptom neurologic.

Nu va ingrijorati daca, din cand in cand, mai consumati cate un cartof cu portiuni verzi.

Evitati insa acesti cartofi in alimentatia copiilor, deoarece ei au corpul mai mic si sunt, prin urmare, mai sensibili.

Retineti insa ca solanina este continuta in cantitati mult mai mari in frunzele, tulpina si coaja catorfului.

Trebuie sa mai stiti si ca aceasta substanta mai este continuta de rosii, vinete si de ardei.

Articol scris de Adina Rusu, nutriționist și dietetician

 

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *