Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Sportul, indispensabil dietelor

Share

O ora de mers pe jos consuma in jur de 80 de calorii. In acest ritm, ar trebui sa mergem pe jos o suta de ore ca sa pierdem un kilogram. Cu toate acestea, nimeni nu poate contesta rolul activitatii fizice!

Stocurile de glucide din muschi si ficat permit sustinerea efortului timp de treizeci de minute. Dupa aceasta perioada, organismul este obligat sa intre in stocurile de grasime pentru a face fata efortului. In cazul persoanelor care fac sport regulat, caloriile sunt in principal utilizate de muschi si mai putin stocate in tesuturile adipoase. In plus, sunt arse in cantitate mai mare chiar si in repaus, ca si cum organismul ar fi inca „ambalat”.

Un studiu canadian a demonstrat ca arderea caloriilor la sportivi scade dupa aproximativ trei zile de repaus. De aceea, pentru a slabi chiar si in somn, trebuie sa faceti sport de cel putin trei ori pe saptamana (sau 20-25 de minute zilnic). Pe de alta parte, cei care fac sport regulat maninca mai putin decit cei care nu au nicio activitate fizica. In cazul sportivilor, mecanismul de control al foamei este mai precis decit in cazul sedentarilor, al caror regim devine din aceasta cauza mai greu de controlat.

Sportul intervine deci in reglarea greutatii, chiar daca efectele pe termen redus sunt foarte putin vizibile. De ce se intâmpla acest lucru? Pentru ca muschii, odata cu antrenamentul, se dezvolta. Insa, in vreme ce masa lor creste intr-o luna, grasimea se „topeste” abia dupa mai multe luni. De aceea, pe cintar efectele in prima faza sunt exact pe dos de cum ne-am astepta, ceea ce provoaca frustrare. Totodata, sportul, ca si regimul de altfel, nu ne permite sa slabim de unde am vrea.

Sculpteaza silueta, scade burta, insa nu permite disparitia grasimii de pe fese sau coapse, deoarece muschiul nu foloseste, pentru a functiona, grasimea care il inconjoara. Sportul permite si stabilizarea greutatii obtinute dupa o cura de slabire.

 

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *