Dacă doreşti să fii mai eficient la locul de muncă, să obţii mai multe de la viaţă şi să progresezi, în general, trebuie să ţii cont de cele zece porunci ale productivităţii, subliniază experţii de la PayScale.
10. Nu deschide prea multe tabs-uri
Fiecare fereastră deschisă în navigatorul tău de internet reprezintă o nouă distragere a atenţiei. Prin închiderea acestor tabs-uri nefolositoare, vei elimina multe din elementele care nu te lasă să lucrezi mai eficient.
9. Nu încerca să împuşti 200 de iepuri dintr-o lovitură
Multitasking-ul ucide productivitatea, însemnând că o oră de activităţi haotice (verificare emailului, demararea unei noi sarcini de serviciu, răspunsurile la emailuri, ataşamentele, căutarea ataşamentelor, găsirea unor documente importante, care trebuie editate, editarea lor, verificarea (din nou!) a emailurilor etc.) îşi va lăsa amprenta asupra proiectelor tale în mod negativ.
8. Stabileşte-ţi o rutină
Un utilizator PayScale a declarat că rutina este cel mai bun prieten al său.
„Înainte de a pleca de la muncă, îmi creez o listă a lucrurilor pe care trebuie să le fac a doua zi.
Astfel, când sosesc dimineaţă la birou, ştiu deja ce activităţi trebuie să întreprind”.
7. Întocmeşte un plan realist
Când creezi o asemenea listă de priorităţi trebuie să categoriseşti fiecare element în parte. S-ar putea să ai proiecte mari şi altele mai mici.
Începe cu sarcinile mai uşoare, pentru a te simţi mai împlinit şi canalizează-ţi energia asupra responsabilităţilor mai serioase.
6. Foloseşte instrumentele care te pot ajuta în sporirea productivităţii
Chiar dacă pierderea timpului pe diverse site-uri îţi afectează grav productivitatea, există şi instrumente online care contribuie la sporirea acesteia.
Evernote este una din cele mai bune aplicaţii pentru cei care vor să fie cât mai organizaţi în mediul online.
5. Nu (te) minţi
Dacă un coleg te roagă să îl ajuţi într-o anumită problemă şi eşti foarte ocupat, nu îl minţi. În loc să îţi ocupi timpul în acest fel, poţi spune că eşti ocupat şi îl vei putea ajuta mai târziu.
4. Nu te eschiva de la diverse îndatoriri
Este normal să intri într-o stare de singurătate, de procastinare, când situaţia nu arată tocmai plăcut. Ne simţim vinovaţi. Mereu. Indiferent de ce am face.
Prin abordarea directă a acelor lucruri care nu îţi plac vei face loc pentru cele favorite.
E ca şi cum ai trage plasturele de pe o rană. Dacă îl extragi repede, doare mai puţin.
3. Relaxează-te
Schimbă modul în care vezi lucrurile. După cum sugerează un utilizator, „trebuie să dedicăm un anumit timp unui anumit proiect, nici mai mult, nici mai puţin. În rest, ne putem relaxa”.
2. Nu ignora pauzele
Când te confrunţi cu o zi de muncă infernală, este simplu să te laşi prins în „capcana” muncii până la epuizare.
Dar mintea ta are nevoie de odihnă. Nu ignora pauzele.
1. Trebuie să îţi placă la nebunie ceea ce faci
Este cea mai importantă „poruncă”. Atunci când îţi place mult ceea ce faci, este uşor să te menţii în formă.
Desigur, chiar şi cei mai împătimiţi angajaţi au zile în care nu s-ar duce la birou.
Nu îţi place jobul tău? Găseşte-ţi altul, care să ţi se potrivească. În caz contrar, vei fi extrem de nefericit.
Citește și 70% dintre femei suferă de această boală!