Scrie...

FRUMUSETE

Frumoasa de la 20 la 70 de ani

Share

Ingrijirea optima pe care o persoana trebuie sa si-o acorde difera mult de la o decada de varsta la alta.

Un medic, un nutritionist si un antrenor personal ofera sfaturi pentru mentinerea in forma de la 20 la 70 de ani.

Anii ’20

Aceasta perioada, in care riscul de a avea o boala grava este mic, ar trebui folosita pentru punerea temeliilor unei vieti sanatoase indelungate, prin exercitii fizice si regim alimentar.

Exista totusi unele boli ce pot fi contractate de pe-acum – cancerul de col, la femei, care ar trebui sa-si faca un test Papanicolaou la fiecare trei ani dupa 25 de ani, si cel testicular, la barbati, care ar trebui sa verifice lunar sa nu aiba noduli. De asemenea, este important sa nu stati prea mult la soare, pentru a nu face cancer de piele mai tarziu.

La 20 de ani, oasele au densitatea maxima, dupa care tesuturile nu mai sunt inlocuite la fel de repede pe masura ce se degradeaza. Astfel, la aceasta varsta este cel mai bine ca fiecare sa isi asigure sanatatea oaselor. in acest sens, trebuie maximizat nivelul de vitamina D prin expunerea la soare in timpul zilei, nu mai mult de cateva minute. Totodata, sunt recomandate alimentele bogate in calciu si cu putina grasime.

Antrenorul recomanda saptamanal intre trei si cinci sedinte de exercitii cardiovasculare, de cate cel putin 30 de minute, si pana la trei sesiuni de exercitii de forta pentru muschi. Sunt de asemenea recomandate alergarile, pentru ca favorizeaza regenerarea oaselor piciorului.

Anii ’30

In aceasta decada pot fi depistate genele pentru cancerul intestinal si riscul de osteoporoza. Acum e momentul sa va lasati de fumat. Cercetarile au aratat ca personale care se lasa de fumat pana la 35 de ani ajung la varsta de 50 de ani cu acelasi risc de a face cancer sau boli cardiovasculare ca un nefumator.

Trebuie urmarita greutatea corporala, deoarece arderile incep sa fie tot mai putin intense cu fiecare decada dupa 30 de ani. Este mai usor sa slabesti la 30 de ani decat mai tarziu, cand metabolismul devine mai lent si este posibil sa ai deja probleme de sanatate.

Aveti grija ce mancati intre mese – optati pentru fructe, cateva nuci sau iaurt degresat, pentru ca proteinele slabesc pofta de mancare.

Nu sariti peste orele de aerobic, pentru ca va va scadea capacitatea de a face aceste exercitii.

Anii ’40

Concentrati-va asupra sanatatii inimii si asupra reducerii riscului de atac de cord sau de atac cerebral. Daca sunteti supraponderal si nu tineti un regim corespunzator, veti incepe sa aveti un nivel mare al colesterolului si tensiunii. Dar daca va schimbati de acum stilul de viata, puteti opri acest proces si evita aparitia unor probleme de sanatate in urmatorii zeci de ani.

Acum ar trebui sa fiti inca si mai preocupati, decat la 20 de ani, de a avea un indice al masei corporale sanatos (sub 27) si o circumferinta mica a taliei, deoarece la aceasta varsta incep sa cauzeze probleme de sanatate.

Mancati mai putin si reduceti la o treime cantitatea de alimente cu carbohidrati, precum orezul, cartofii si pastele.

Incercati sa nu consumati deloc alcool doua zile pe saptamana. Cantitatea saptamanala recomandata este cel mult 21 de unitati pentru barbati si 14 pentru femei (o unitate este echivalenta cu 10 mililitri de alcool pur).

Antrenorul recomanda pilates pentru o tinuta corecta. Femeile care continua sa faca sport la aceasta varsta reduc riscul de cancer mamar cu 47% si de osteoporoza cu 45%.

Anii ’50

La persoanele de 50 de ani, principalele cauze de deces – bolile cardiovasculare, diabetul si cancerul – sunt mai raspandite. Trebuie sa fiti atenti la orice schimbare din organism. Faceti-va un test de toleranta la glucoza pentru detectarea diabetului sau tolerantei alterate la glucoza (prediabet).

Bolile cu transmitere sexuala au devenit o amenintare pentru persoanele de 50 de ani, care nu au nevoie de contraceptie si este posibil sa puna capat la aceasta varsta unei relatii indelungate. Femeile ar trebui sa isi faca mamografii si sa isi controleze lunar sanii.

Luati-va aportul necesar de grasime din alimente cu grasimi mononesaturate. Protejati-va vederea consumand alimente bogate in luteina si zeaxantina si antioxidanti naturali.

Daca la varsta aceasta alergarile pot afecta articulatiile, in schimb inotul este mai bland cu acestea si intareste inima.

Anii ’60

Cei care se afla in aceasta decada de varsa ar putea sa se simta mai tineri decat sunt in realitate, insa prezinta un risc mai mare de a se imbolnavi. Nu este prea tarziu pentru a face schimbari majore: sa pierdeti in greutate, sa incepeti sa faceti sport si sa va lasati de fumat. Astfel, va veti reduce riscurile de a va imbolnavi sau va veti grabi recuperarea.

Trebuie sa incepeti sa faceti analize pentru detectarea cancerului intestinal. De asemenea, este recomandat sa va vaccinati contra gripei si pneumoniei, dupa 65 de ani.

Apar schimbari la nivelul pielii, cauzate de soare. Orice noua leziune de pe piele ar trebui vazuta de un doctor, chiar daca majoritatea sunt benigne.

Durerile de articulatii, artrita si osteoporoza sunt tot mai des intalnite. Cel mai mult risca fumatorii si persoanele foarte slabe. Este bine sa faceti analize ale densitatii oaselor si ale nivelului de vitamina D.

Chiar daca aportul de calorii trebuie sa scada, cel de proteine trebuie sporit, pentru dezvoltarea sistemului imunitar. Adaugati in mancare boabe de ovaz, mazare, fasole sau linte.

Pentru a va proteja articulatiile si a preveni aparitia durerilor, consumati peste gras nu mai mult de doua ori pe saptamana si folositi ulei de rapita. Este important sa faceti unele exercitii de forta folosind greutatea propriului corp de doua ori pe saptamana.

 

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *