Conducerile unor companii au dezvăluit gafele și greșelile cele mai frecvente la interviul pentru ocuparea unui loc de muncă pe care candidații le-au făcut din cauza stresului, presiunii sau a emoțiilor și al căror rezultat a fost fatal.
Între cazurile cele mai extreme se află îmbrățișarea din prea multă bucurie a persoanei evaluatoare, povestirea aventurilor extraconjugale…
Interviurile pentru ocuparea unui post au fost mereu o temă de discuție cu privire la care se dau sfaturi de care trebuie să se țină cont pentru a avea șanse mai mari de reușită.
CareerBuilder a realizat un sondaj între 2.400 de angajatori din SUA pentru a-i întreba, nu doar despre greșelile comise, ci și despre gafele cele mai frecvente pe care le fac aspiranții la angajare, informează portalul Tendencias21.net.
Potrivit acestui sondaj, 71% dintre angajatori consideră că greșeala cea mai frecventă pentru care este respins un candidat este pentru că răspunde la telefon, ori trimite SMS; 69% consideră că nu vin îmbrăcați corespunzător, alți 69% pentru că se arată dezinteresați, 66%, pentru prezența arogantă; 63% pentru faptul că vorbesc negativ despre precedentul loc de muncă, 59% pentru că mestecă gumă, 35% pentru răspunsuri care nu sunt la obiect; iar 32% pentru întrebări nepotrivite.
Cele mai grave și mai ciudate gafe comise printre cei chemați la interviu: prezentarea unei liste cu ceea ce îl deranjează la fostul șef, îmbrățișarea la sfârșitul interviului a persoanei evaluatoare, consumarea tuturor bomboanelor oferite în timp ce răspund la întrebări, denigrarea constantă a partenerului de viață, suflarea zgomotoasă a nasului în batistă, prezentarea unei copii falsificate a diplomei universitare în care numele este evident modificat, mărturisirea aventurilor de la fostul loc de muncă, aruncarea la gunoi a unei cutii de bere înainte de a intra la interviu și a-l întreba pe cel de la recepție: „Cât mai aștept?”
Sunt greșeli care de multe ori nu se fac în mod intenționat și care care nu spun multe despre esența unei persoane sau despre capacitățile sale de muncă, dar care din cauza emoțiilor pot interveni în momentul interviului și de care persoana în chestiune nu este conștientă că le face.
Problema este că odată făcută această greșeală în fața persoanei care evaluează întâlnirea cu greu mai există cale de întoarcere.
Candidații la un loc de muncă trebuie să țină cont de câteva sfaturi esențiale:
* Să manifeste o fire pozitivă, chiar dacă găsirea unui loc de muncă este dificilă și frustrantă.
* Să se pregătească în prealabil și să obțină informații despre companie înainte de a asista la interviu.
* Să mențină un nivel profesional ridicat, chiar dacă interviul se desfășoară într-un cadru neprotocolar. Să nu se axeze asupra problemelor personale și să-și „vândă” abilitățile profesionale.
* Să se obișnuiască cu întrebările înainte de a asista la un interviu, astfel încât emoțiile să fie cât mai mici.
* Să fie sincer. Dacă nu știe o întrebare să recunoască, în loc să încerce să ghicească și să dea răspunsuri greșite.
Nu există niciun sfat care să garanteze succesul, dar o bună pregătire prealabilă, franchețea, expunerea motivațiilor și a abilităților sunt câteva din atuuri pentru a se prezenta bine la un interviu.
Citește și Piele catifelată și pe picioare