Lauda și recunoașterea calităților profesionale la locul de muncă au un efect pozitiv asupra angajaților, potrivit unui studiu realizat de Casa de asigurări de sănătate AOK (Allgemeine Ortskrankenkasse, cea mai mare casă de asigurări de acest tip din Germania).
În pofida acestui lucru, realitatea este alta, iar șefii sunt destul de „zgârciti” cu laudele, informează Die Welt.
„Angajații ar dori mai multă atenție și laude din partea conducerii, pentru o activitate profesională bine realizată, însă mulți șefi nu procedează astfel”, afirmă directorul AOK, Helmut Platzer.
Potrivit studiului AOK, 54 % dintre angajații germani au declarat că sunt lăudați rar sau chiar niciodată la locul de muncă, iar 41,5% au afirmat că de opinia lor nu se ține cont de către colegii cu funcții înalte în luarea unor decizii importante.
În același timp, peste o treime dintre cei intervievați (35,5%) sunt convinși că, dacă șefii ar acorda mai multă atenție și timp angajaților, acest lucru ar avea un efect pozitiv asupra stării lor de sănătate.
În același timp, după cum a relevat același studiu, inclusiv personalul de conducere resimte o presiune legată de volumul mare de muncă și de lipsa de timp.
De asemenea, persoanele aflate în funcții de conducere în Germania își iau concediu medical în medie doar 4,8 zile pe an, fiind nevoiți să vină la muncă și în zilele când se simt rău.