Atunci când vă gândiți să porniți o afacere sau când încercați să cumpărați sau să vindeți ceva sunteți nevoiți să negociați. Acest lucru este un adevărat motiv de stres, deoarece frica eșecului și atitudinea persoanei din fața dvs vă pot bloca și vă pot face să păreți stângaci și nepricepuți. Gândiți-vă doar că totul depinde de dvs și de încrederea pe care o aveți în propriile forte.
Veniți la întâlnire cu temele făcute de acasă. Trebuie să fiți informați în privința persoanei cu care veți negocia, pentru a vă asigura asupra seriozității ei.
Dacă veți veni însoțiți, instruiți-vă „coechipierul”. Asigurați-vă că știe ce să spună și că nu va face gafe. Pregătiți-vă pledoaria bine dinainte și fiți gata să faceți față la orice situație neprevazută.
Identificați care sunt prioritățile dvs. Trebuie să știți de la început răspunsul pe care vreți să-l obțineți, dar să nu excludeți un posibil eșec.
Veți fi mai puțin stresați și veți reuși să comunicați cu ușurință fără bâlbâieli și ezitări.
Dacă sunt implicate acte sau alte documente fiți gata să le aveți pe toate la îndemână și pregătiți să le arătați.
Trebuie să insuflați încredere încă din primele momente și să dovediți că sunteți persoane corecte.
Chiar dacă persoana cu care v-ați întâlnit are un aer mai degajat și se poartă destul de familiar, nu renunțați la caracterul formal al întâlnirii.
Nu trebuie să păreți o persoană rece și insensibilă, însă nu este indicat să dați senzația de frivolitate și impolitețe.
Un lucru esențial este punctualitatea. Dacă ați fixat o anumită oră, este bine să ajungeți la locul întâlnirii cu cinci sau chiar zece minute înainte.
Indiferent de ceea ce susține persoana cu care v-ați întâlnit, ascultați-o cât se poate de atent și respectați-i punctul de vedere chiar dacă aveți o cu totul altă părere.
Încercați să arătați că vă interesează opinia sa, dar că aveți și dvs dreptul la replică. Stăpâniți-vă emoțiile și nervii.
Controlați-vă fiecare cuvânt și nu dați atenție unor gesturi care vă displac. Încercați să faceți în așa fel ca posibilul partener de afaceri să ajungă la concluzia că dvs aveți dreptate.
Chiar dacă se ajunge la discuții tensionate, nu intrați în panică. Nu este totul pierdut. Încercați să calmați atmosfera și să încercați să schimbați pentru câteva clipe subiectul.
Remarcați că ar fi bine o pauză de cafea sau începeți să spuneți un banc. Când firul discuției se va relua, rezultatele ar putea fi cu totul altele.
Trebuie să învățați să vă retrageți din discuție cu delicatețe, fără mișcări bruște sau limbaj violent.
În cazul în care v-ați dat seama că persoana din fața dvs nu inspiră încredere, încercați să deturnați ușor discuția sau să o amânați pe altă dată.
Dați impresia că ați avea și alte variante, care par mai convenabile și că aveți de ales. Veți evita situațiile neplăcute și eventualele insulte la adresa dvs.
Citește și Supraponderalii revin foarte rar la forma inițială