Michelle Obama a fost întotdeauna una din piesele fundamentale pentru crearea mărcii lui Barack Obama. A jucat un rol important în campaniile prezidențiale, pe care și l-a menținut de-a lungul mandatelor lui Obama la Casa Albă.
Un ziar spaniol analizează cheile strategiei de comunicare a lui Michelle Obama.
1. Conduce o cauză concretă acceptată social: lupta împotriva obezității infantile prin promovarea exercițiilor fizice și o alimentație sănătoasă. Michelle Obama a prezentat în februarie 2010 Programul „Let´s move!” prin intermediul căruia a realizat numeroase activități de comunicare care au avut ca destinatari copiii și părinții lor. Foste prime doamne precum Laura Bush sau Hillary Clinton s-au implicat în cauze sociale precum educația și, respectiv, sănătatea.
2. Cunoaște și domină limbajul mass-media: info-divertismentul. Aici stă cheia succesului său. Comunicarea nu se bazează doar pe prezentarea de date, cifre sau rapoarte. Argumentele sale sunt explicate prin apariții atent planificate în mass-media prezentate sub aspectul divertismentului. Precum prezența sa la talk-showuri de mare audiență, care generează conținuturi de interes pentru ziariști.
3. Se implică personal în acțiuni de comunicare, furnizând fotografii și imagini (de familie) televiziunilor și reporterilor. Fie plantând semințe în grădina de zarzavaturi de la Casa Albă, fie executând un penalty la poarta lui Sponge Bob sau jucându-se de-a v-ați ascunselea pe culoarele din West Wing.
4. Se înconjoară de personaje cu priză la public. David Beckham, Sponge Bob sau alte personaje din „Sesame Street” sunt doar câteva exemple ale celor care au însoțit-o pe prima doamnă în programul său „Let´s Move!”. Popularitatea unei cauze depinde foarte mult de popularitatea personajelor care o promovează.
5. Se folosește pe sine ca exemplu. Dacă înainte o fotografie valora cât o mie de cuvinte, atunci o imagine face cât un milion de cuvinte. Este ți motivul pentru care Michelle Obama a ales să participe la un show al popularei actrițe Ellen DeGeneres, în care s-a luat la întrecere cu prezentatoarea la numărul de flotări (și a câştigat), sau a participat la un cross al copiilor, realizând că este cel mai bun mod de a-și lansa mesajul.
Citește și Bitterul medicinal – tot ce trebuie să știm