Scrie...

CARIERA

Secretul succesului lui Michelle Obama

Share

Michelle Obama a fost intotdeauna una din piesele fundamentale pentru crearea marcii lui Barack Obama. A jucat un rol important in campania prezidentiala din 2008 pe care şi l-a mentinut de-a lungul celor patru ani de mandat ai lui Obama la Casa Alba.

Un ziar spaniol analizeaza in continuare cheile strategiei de comunicare a lui Michelle Obama.

1. Conduce o cauza concreta acceptata social: lupta impotriva obezitatii infantile prin promovarea exercitiilor fizice şi o alimentatie sanatoasa. Michelle Obama a prezentat in februarie 2010 Programul „Let´s move!” prin intermediul caruia realizeaza numeroase activitati de comunicare care au ca destinatari copiii şi parintii lor. In ultimii ani, foste prime doamne precum Laura Bush sau Hillary Clinton s-au implicat in cauze sociale precum educatia şi respectiv sanatatea.

2. Cunoaşte şi domina limbajul mass-media: info-divertismentul. Aici sta cheia succesului sau. Comunicarea nu se bazeaza doar pe prezentarea de date, cifre sau rapoarte. Argumentele sale sunt explicate prin aparitii atent planificate in mass-media prezentate sub aspectul divertismentului. Precum prezenta sa la talk-showuri de mare audienta, care genereaza continuturi de interes pentru ziarişti.

3. Se implica personal in actiuni de comunicare, furnizand fotografii şi imagini (de familie) televiziunilor şi reporterilor. Fie plantand seminte in gradina de zarzavaturi de la Casa Blanca, fie executand un penalty la poarta lui Sponge Bob sau jucandu-se de-a v-ati ascunselea pe culoarele din West Wing.

4. Se inconjoara de personaje cu priza la public. David Beckham, Sponge Bob, sau alte personaje din „Sesame Street” sunt doar cateva exemple ale celor care o insotesc pe prima doamna in programul sau „Let´s Move!”. Popularitatea unei cauze depinde foarte mult de popularitatea personahelor care o promoveaza.

5. Se foloseşte pe sine ca exemplu. Daca inainte o fotografie valora cat o mie de cuvinte, atunci o imagine face cat un milion de cuvinte. Este şi motivul pentru care Michelle Obama alege sa participe la un show al popularei actrite Ellen DeGeneres, in care se ia la intrecere cu prezentatoarea la numarul de flotari (şi caştiga), sau participa la un cross al copiilor realizand ca este cel mai bun mod de a-şi lansa mesajul.

 

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *