Scrie...

REMEDII DIN NATURA

40 de sfaturi pentru a trai 100 de ani

Share

Imbatranirea este un fapt comun. Totusi, unii oameni imbatranesc mai incet, gratios si sanatos, iar altii mai rapid, insotiti de dureri si debilitati fizice.

Multi factori contribuie la ritmul imbatranirii: nivelul hormonilor, dieta, exercitiile fizice, abuzul de alcool si tutun, etc. Cat despre gene, ca o posibila cauza a imbatranirii, se stie ca ADN-ul este cea mai importanta macromolecula din organismul uman si orice dauna adusa acesteia reprezinta cauza fundamentala a imbatranirii premature sau a bolilor cronice degenerative.

Procesele care afecteaza ADN-ul incep din momentul contraceptiei si se accentueaza odata cu inaintarea in varsta. Incepem sa imbatranim inainte de a ne naste. ADN-ul este in permanenta bombardat de radicalii liberi produsi de poluare, stres oxidativ, emotii, etc. Imbatranirea poate fi un proces natural de inaintare in varsta, sau poate fi determinata de anumite boli cauzate de alimentatie, alcool, droguri, poluare. Nu poti opri trecerea timpului, dar poti controla intr-o mare masura felul cum te afecteaza. Sunt oameni care imbatranesc frumos, aratand cu 10-15 ani mai tineri si plini de viata, dar si invers, altii care imbatranesc mai repede, plini de boli si care arata cu 10 ani mai mult decat in realitate. La toate acestea contribuie si zestrea genetica, dar intr-o mult mai mare masura factorii externi.

Sunt mai multe teorii privind imbatranirea. Una este cea a controlului genetic: modul in care imbatranim si rapiditatea acestui proces ar fi codat in materialul nostru genetic. Altfel spus, mostenim de la stramosi longevitatea si anumite boli. Totusi, anumite lucruri le putem evita daca actionam in consecinta. Mai ales ca, studii recente arata ca secretul longevitatii nu sta in gene, ci in stilul de viata sanatos.

O alta teorie este cea neuroendocrina, care sustine ca, in timp, are loc o pierdere a sensibilitatii receptorilor la diversi stimuli, ceea ce va afecta nivelul hormonilor din corp.

O a treia teorie este imbatranirea din cauza radicalilor liberi. Aceasta teorie a fost propusa de dr. Denham Hartman si arata ca imbatranirea este rezultatul acumularilor de schimbari datorate unor reactii in corp initiate de molecule foarte reactive numite radicali liberi. Radicalii liberi si precursorii acestora produsi in urma stresului oxidativ ataca celula umana, inclusiv ADN, producand mutatii care accelereaza foarte puternic procesul de distrugere a organismului, producand imbatranire, boli si moarte. Zeci de mii de radicali liberi ataca celulele umane zilnic, producand mari daune acestora. Practic, peste 80 de boli sunt produse de radicalii liberi. Alimentatia saraca in vitamine, minerale si antioxidanti permite producerea unei cantitati enorme de radicali liberi care afecteaza puternic organismul.

O parte speciala a protectiei de radicalii liberi si reziduurile oxidarii este asigurata de actiunea sinergica a unor elemente nutritive si enzime specifice. Aceste substante se numesc antioxidanti. Antioxidantii sunt compusi naturali ce au posibilitatea de a reduce efectele toxice ale radicalilor liberi, adica de a neutraliza moleculele de oxigen instabile, ajutand corpul sa nu-si distruga celulele.

Multe fructe, vegetale, cereale si uleiuri din vegetale contin vitamine si minerale, avand calitati antioxidante. Oricum, in zilele noastre atat de agitate, nu avem intotdeauna timpul si posibilitatea sa mancam ceea ce ne poate asigura o sanatate buna.

Sfaturi pentru a trai 100 de ani

Mizati pe ceaiul verde

Ceaiul verde este o bautura traditionala in China, tara care numara o multime de persoane trecute de 100 de ani. Cercetatorii de la “Medical College of Ohio” au descoperit, in 1997, ca pe langa antioxidantii continuti, ceaiul verde inhiba formarea si dezvoltarea celulelor canceroase.

Adoptati o… pisica

Karen Allen, cercetator in medicina la Universitatea Buffalo (Statele Unite), afirma ca „pisica joaca rolul de tampon asupra efectelor patogene ale stresului”. O pisica in casa inseamna scaderea tensiunii arteriale si a riscurilor unei boli cardiace.

Descoperiti algele tineretii vesnice

Spirulina constituie, realmente, o sursa unica de oligoelemente si de acizi grasi esentiali, ale caror proprietati in prevenirea imbatranirii nu mai trebuie demonstrate. Rezultatul: o cura cu spirulina (capsule) aduce un surplus de tonus si de vitalitate.

Convertiti-va la… miere si polen

Un studiu recent efectuat intr-un spital din New York a demonstrat ca mierea si polenul apicol actioneaza pozitiv asupra colesterolului si a trigliceridelor din organismul uman. Peste toate, este de retinut ca speranta de viata la apicultori este superioara celei a populatiei in general.

Crutati-va partenerul/partenera de viata

5 la suta dintre cazurile de cancer pulmonar se datoreaza fumatului pasiv. Un studiu american a constatat o crestere cu 23 la suta a mortalitatii coronariene la barbatii nefumatori casatoriti cu femei fumatoare.

Tineti sub control tensiunea arteriala

Odata cu imbatranirea, tensiunea arteriala afecteaza tot mai mult speranta de viata. Prevenirea ei se bazeaza pe reguli de viata bine cunoscute: exercitiile fizice, regimul alimentar echilibrat, sare cu masura si reducerea excesului de greutate.

Beti apa suficienta

Cercetatorii au demonstrat ca 1,5-2l de apa consumata zi de zi reduce cu 60 la suta riscul afectiunilor cardiace.

Atentie la insulina!

Hormon-cheie al metabolismului, adica al utilizarii energiei alimentare, insulina accelereaza procesul de imbatranire, atunci cand este produsa in cantitate prea mare. Zaharul putin va mentine tineri, asa ca mancati miere!

Supravegheati-va ereditatea

Fiecare dintre noi este dotat cu o mostenire genetica pe care ar trebui sa o studiem indeaproape, pentru ca prezentam aceleasi predispozitii la boala ca si parintii sau bunicii nostri.

Spalati-va des pe maini

O igiena ireprosabila a mainilor (4 spalari pe zi) va permite sa contractati cu 25 la suta mai putine guturaiuri si cu 50 la suta mai putine gastroenterite, comparativ cu persoanele care se spala pe maini o singura data pe zi.

Faceti siesta

O echipa de cercetatori de la Universitatea din Boston a demonstrat ca o siesta facuta la mijlocul zilei poate face sa dispara semnele de oboseala a creierului si sa sporeasca performantele de memorie. Ei au constatat, de asemenea, o ameliorare cu 20 la suta a capacitatii de invatare la persoanele care pot sa doarma in orele de pranz.

Evitati medicamentele combinate

Cardiacii care iau medicamente pentru inima, dar si aspirina, prezinta un risc de criza cardiaca mai mare cu 75 la suta decat cei care evita aceasta combinatie – arata un studiu efectuat recent in Scotia, pe 7000 de subiecti.

Inveliti-va cand dormiti

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Lille, scaderea brusca de temperatura sporeste cu aproape 13 la suta riscul unei crize cardiace.

Curatati tastatura calculatorului

Bacteriologii de la Universitatea din Arizona au constatat ca tastatura unui computer utilizat de mai multe persoane contine, in medie, 25.000 de germeni microbieni, de 300 de ori mai mult decat colacul toaletei de la o institutie publica.

Testati unul din secretele sanatatii, a lui Kneipp

Mergeti cu picioarele goale prin iarba uda de roua. Acest pastor din secolul 19, precursor al terapiilor alternative, facea acest sport in fiecare dimineata, pentru antrenarea rezistentei fizice.

Incercati homeopatia

Studiile tind sa demonstreze tot mai mult ca homeopatia face sa dispara numeroase simptome, mai ales cele ale fibromialgiei, adica oboseala cronica, de care sufera 1-2 la suta din totalul populatiei de pe glob.

Sfaturi privind alimentatia

Un pahar de vin/zi

Pentru dr. Leonard Guarant, de la Institutul de tehnologie medicala din Massachusetts, consumul zilnic de vin (1 pahar/zi) prelungeste speranta de viata cu aproape 30 la suta.

Limitati consumul de carne

De aproape 50 de ani, studiile epidemiologice atrag atentia oamenilor de stiinta asupra anumitor patologii cronice asociate consumului de carne. La modul ideal, un adult n-ar trebui sa manance mai mult de 120 g de carne de vita pe saptamana.

Consumati otet de mere

Utilizarea ca remediu a otetului de mere a fost popularizata de un medic american din Vermont, dr. Jarvis. Acesta a constatat longevitatea exceptionala a persoanelor care-l consumau si a inceput sa-l prescrie pacientilor sai, in doze moderate, datorita virtutilor sale drenante. Foarte bun este otetul de mere cu miere. Se gaseste in magazinele Apicola.

Mancati ciocolata

Prestigiosul British Medical Journal a publicat un studiu efectuat pe 8.000 de subiecti, demonstrand ca la persoanele care au consumat o cantitate mica de ciocolata (intre 1-3 tablete pe luna), riscul mortalitatii a fost mai scazut cu 36 la suta decat la cei care nu au consumat ciocolata deloc.

Nu neglijati usturoiul

Dupa ce au descoperit un numar foarte mare de centenari in comitatul Jinshan, specializat in cultura usturoiului, cercetatorii chinezi au ajuns la concluzia ca acesta prelungeste viata. Usturoiul are capacitatea de a reduce tensiunea arteriala.

Consumati nuci, tofu si fasole

Cercetatorii din Toronto au descoperit ca la persoanele care au introdus, timp de o luna, in alimentatia lor obisnuita nuci, tofu si fasole, nivelul colesterolului a scazut cu 30 la suta.

Nu sariti peste micul dejun

La persoanele care obisnuiesc sa manance dimineata, cazurile de obezitate sunt cu 44 la suta mai putine decat la cele care se abtin si incep ziua cu masa de pranz.

Consumati banane in fiecare zi

O banana pe zi aduce 400 mg de potasiu, care permite reducerea cu aproape 40 la suta a riscului unui atac cardiac!

Consumati mere in fiecare zi

La persoanele care cedeaza in mod regulat tentatiei de a musca dintr-un mar, riscurile unor boli cardiace sunt cu 30 la suta mai mici decat la persoanele care rezista acestei tentatii.

Consumati salata, zilnic

Frunzele de salata verde contin luteina, o substanta din familia carotenoidelor, puternici antioxidanti. Luteina pare sa joace un rol benefic pentru sanatatea inimii si pentru sistemul imunitar.

Savurati desertul „anti-imbatranire”

Luati doi pumni de fructe rosii (cirese, capsuni, zmeura, coacaze) si stropiti-le cu lapte acru. Indulciti desertul, dupa gust, cu miere de albine si veti obtine un adevarat regal de flavonoide, substante care combat oxidarea, cea care ne imbatraneste celulele.

Pentru un psihic mai puternic

Nu va abtineti de la plans

Lacrimile permit evacuarea unui exces de tensiuni daunatoare sanatatii. Unii afirma chiar ca longevitatea femeilor s-ar datora capacitatii lor de a elimina toxinele plangand.

Imbratisati copacii

Conform invataturii taoiste, copacii au efecte benefice asupra longevitatii: transforma energiile negative in energii pozitive. Strangand in brate un copac, de preferinta mesteacan, va reincarcati cu energie vitala.

Fiti sociabili

Activitatile sociale si relationale imbunatatesc speranta de viata: persoanele mai active social fumeaza mai putin, mananca mai sanatos, fac regulat exercitii fizice si stiu sa se exprime mai bine decat persoanele inactive.

Priviti partea buna a lucrurilor

Optimistii traiesc mai mult decat pesimistii si prezinta mai putine riscuri de deces prematur. Fericirea si optimismul par, de asemenea, sa sporeasca numarul celulelor noastre imunitare, armele cele mai eficiente ale organismului impotriva bolilor.

Recitati poezii

Cercetatorii elvetieni au demonstrat ca persoanele care recita poezii cate o jumatate de ora in fiecare zi isi reduc considerabil nivelul de stres si riscurile unor maladii cardiace.

Studiati

Cercetatorii californieni au descoperit faptul ca femeile cu bacalaureat sau studii superioare sunt mai putin predispuse la bolile de inima decat femeile mai putin instruite.

Bizuiti-va pe inteligenta

De curand, oamenii de stiinta englezi au publicat un studiu legat de relatia dintre coeficientul de inteligenta (IQ) si longevitate. Conform rezultatelor prezentate pentru o perioada de 60 de ani, indivizii cei mai inteligenti au cele mai mari sanse sa traiasca mai mult.

Alaturi de plantele verzi

Persoanele care locuiesc in zona rurala au o speranta de viata superioara celei a orasenilor. Un studiu al Centrului medical din Tokio a demonstrat ca populatia urbana care traieste in apropierea spatiilor verzi imbatraneste mai greu.

Iubiti-va mama

Un studiu al scolii medicale de la Harvard a demonstrat ca persoanele in relatii “reci” cu mamele lor prezinta un risc cu 91 la suta mai ridicat de a contracta o boala grava in viata.

Fiti credinciosi

Mersul regulat la biserica sporeste speranta de viata, conchide “Jurnalul international de psihiatrie si medicina”. Frecventarea lacasurilor de cult este deosebit de eficienta pentru destresarea organismului si deculpabilizarea sufletului.

Asterneti-va sentimentele pe hirtie

Dr. Pamela Peeke, de la Universitatea din Baltimore: “Trei minute pentru a exprima cateva ganduri intr-un jurnal sau cateva cuvinte adresate in scris unui prieten sunt suficiente pentru a calma starile de stres”. Dovada? Dupa 4 luni de incitare la scris, 47 la suta dintre pacientii astmatici aflati in tratamentul ei au manifestat o ameliorare a simptomelor.

Mergeti la teatru

Vizionarea unui film, a unui spectacol de teatru sau prezenta in sala de concerte ne ajuta sa traim mai mult – acestea sunt concluziile unui studiu suedez realizat pe 12.000 de persoane. 36 la suta dintre pasionatii de manifestari culturale au atins suta de ani, fiind inca in putere, pentru ca aceste distractii stimuleaza functionarea sistemului imunitar.

Cand visam, intram in armonie cu noi insine

Conform neurologilor, visele servesc la stabilirea unor legaturi intre amintirile inmagazinate de creier pe parcursul zilei si amintirile mai vechi. Pentru psihanalisti, visele exprima aspecte neglijate ale personalitatii noastre. In ambele cazuri, visarea este o cale de a fi in armonie cu noi insine, deci de a evita irascibilitatea si tulburarile de comportament care pandesc persoanele private de somn.

Aceste informatii nu exclud si nu inlocuiesc diagnosticul, tratamentul sau procedurile medicale. Recomandarile si procedurile destinate punerii in forma prin managementul activ al stresului folosind tehnica radianta reduc necesarul de medicamente sau interventii medicale prin efectele lor profilactice la persoanele sanatoase, iar la persoanele bolnave se vor combina sinergic cu procedurile medicale stabilite de medic, prin amplificarea efectelor benefice si diminuarea efectelor secundare datorita refacerii energiei de homeostazie.

Tag
Articolul următor

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Următorul