Istoria tricoului datează din vremea Primului Război Mondial când trupele americanilor au constatat că soldații europeni purtau, pe sub uniformă, un fel de tricou din bumbac.
În comparație cu uniformele de lână pe care le purtau soldații americani, tricourile erau mai răcoroase și mult mai confortabile.
Până în anii 1920, „tricoul” a devenit un cuvânt oficial în engleza americană și a fost inclus în dicționarul Webster. Până la începutul celui de-al Doilea Război Mondial, atât flota militară, cât și armata au inclus tricoul în uniformă, ca lenjerie standard.
Șocul James Dean
Au continuat să fie purtate de către soldați și cadre militare, până când James Dean și Marlon Brando au șocat întreaga lume, purtând, în filme, tricourile ca piese vestimentare ce puteau fi văzute. De atunci, tricoul a devenit unul dintre cele mai purtate obiecte vestimentare.
Până la sfârșitul anilor 1955, a fost acceptată purtarea tricoului fără cămașă care să-l acopere. În aceeași perioadă, James Dean a făcut din tricou un simbol al tineretului rebel în filmul „Rebel Without A Cause”.
Citește și Cea mai mare colecție de poze haioase de la nunți
Primul tricou a fost făcut în 1948 și avea imprimat sloganul „Dew it with Dewey” menit să promoveze campania electorală a guvernatorului Thomas E Dewey. Până la sfârșitul anilor ’50 toată lumea purta tricouri; companiile au început să lipească poze și sloganuri pe ele, dar abia în 1959 a fost inventată cerneala specială pentru imprimarea materialelor textile.
De atunci, tricourile au devenit din ce în ce mai populare, înregistrându-se o gamă tot mai variată de astfel de obiecte vestimentare, de la cele cu sloganuri împotriva războiului, din anii 1960 și până la cele de astăzi.
Au apărut diverse modele, de la tricouri largi la cele strâmte, tricouri cu guler, la baza gâtului sau cu un decolteu en-coeur.
De la Rock and Roll la cluburile sportive
Formațiile de muzică Rock and Roll și-au dat seama că pot scoate bani frumoși din vânzarea tricourilor. De asemenea, cluburile sportive au prevăzut și ele succesul pe care aveau să-l înregistreze în continuare tricourile și astfel, în scurt timp, au ajuns un obiect comercial foarte profitabil.