S-ar putea să nu aibă aripi sau părul blond și inelat, dar îngerii păzitori există. La această concluzie a ajuns un grup de matematicieni ruși care a analizat o anomalie statistică: în avioanele, trenurile sau vapoarele implicate în accidente tragice călătoreau mai puțini pasageri decât în mod normal.
Unii au renunțat în ultimul moment la bilet, alții s-au dat jos înainte de destinație sau, nu se știe din ce motive, nu au ajuns la timp la aeroport, gară sau port.
Și, de fiecare dată când se întâmplă vreun accident tragic, aflăm de pasageri care s-au salvat în mod miraculos. Simplă întâmplare? Intuiție? Sau dovadă că îngerii păzitori există?
Un grup de matematicieni ruși, în frunte cu Valeri Isakov, asigură că dincolo de afirmațiile abstracte, o simplă analiză statistică arată că îngerul păzitor, sau personal, își face bine treaba.
Grupul de cercetători a analizat un mare număr de catastrofe survenite în ultimii ani și a descoperit o anomalie statistică: în mijloacele de transport implicate într-un accident existau mai puțini pasageri decât în mod normal.
În ultimii 20 de ani, numărul pasagerilor care au renunțat la bilet într-o călătorie confruntată cu un accident a fost cu 18% mai mare decât în traseele realizate în mod curent.
Prin această concluzie, Isakov reafirmă teoria sociologului american James Staunton care, în 1958, a analizat peste 200 de catastrofe feroviare survenite timp de 30 de ani.
Staunton a descoperit că trenurile care suferiseră un accident aveau un nivel mediu de ocupare a locurilor de 61%, iar cele care nu fuseseră implicate în vreun accident de minimum 76%.
Altfel spus, un procent deloc de neglijat de 15% de pasageri, din intuiție sau intersectare miraculoasă a traseului lor, s-au salvat de la o moarte sigură.
Pentru a explica această anomalie statistică, autorul romanelor de groază Stephen King a emis propria ipoteză.
Potrivit lui King, în anumite ocazii oamenii activează așa-numitul „sistem subconștient de alarmă”, care la strămoșii noștri era dezvoltat și care le permitea să se salveze de la pericole iminente. Pe măsură ce numărul pericolelor a scăzut, acest sistem s-a atrofiat.
Stephen King a emis această teorie când a aflat că 16 persoane care trebuiau să se urce într-un avion ce ulterior s-a prăbușit au renunțat la bilet sau au ajuns prea târziu la aeroport.
Totuși, în mod obișnuit, media călătorilor care restituie biletul nu depășește în general zece, iar numărul călătorilor care ajung prea târziu să ia avionul este practic inexistent!
Citește și Remediu pentru hiperaciditate gastrică