LOADING

Scrie...

Cum te feresti de depresia de toamna

Share

Schimbarile de anotimp pot afecta negativ starile de spirit. Cunoasterea cauzelor si a simptomelor pot ajuta insa la prevenirea asa numitei „astenii de toamna”, noteaza ziarul spaniol ABC.

Vara s-a terminat cu zilele sale lungi de soare si de vacanta si a venit toamna cu scaderea temperaturilor, cand frunzele ruginesc si incep ploile. Pentru cei nostalgici este cea mai buna epoca a anului, cand au mai ramas 89 de zile si 20 de ore pana la iarna. Scaderea zilei si a luminii soarelui si mai ales a temperaturilor pot provoca asa numita astenie de toamna.

Potrivit expertilor, este vorba de un sindrom de tranzitie care apare odata cu schimbarea anotimpului si ca raspuns al organismului la schimbarile medio-ambientale care altereaza bioritmul si ciclul veghe-somn. Principalul responsabil al acestei alterari este, spune psihologul Roberto Castillejo, melatonina, un hormon care, intre altele, regleaza somnul si temperatura corporala.

Producerea de melatonina creste odata cu reducerea lumii solare, iar aceasta crestere duce la o scadere a serotoninei cunoscuta ca hormon al fericirii. Rezultatul acestei cresteri a melatoninei si al scaderii serotoninei este instalarea apatiei, a oboselii, somnolentei sau a tristetii.

Daca la acesti factori hormonali se adauga schimbarile climatice, precum venirea ploilor si a frigului, reducerea luminii solare, sau integrarea in rutina muncii si diminuarea contactelor cu prietenii sau familia, consecinta este astenia de toamna. Pentru a depasi acest fenomen psihologii recomanda sa fie urmate cateva sfaturi simple.

1. Expunerea zilnica timp de zece minute la soare, de preferat la primele ore ale diminetii.

2. Efectuarea de exercitii fizice. inot, jogging, sala, sau mai simplu, mersul pe jos si urcatul scarilor.

3. A dormi suficient pentru a evita oboseala si a ne adapta la orele diurne.

4. A urma un regim alimentar sanatos crescand consumul de fructe si legume.

5. A petrece mai mult timp cu familia si prietenii si a planifica o calatorie sau o excursie adaptata la noul sezon.

Simptomele asteniei de toamna sunt urmatoarele:

– lipsa de interes

– indiferenta fata de anumite activitati

– tristete si apatie

– insomnii sau nevoia de a dormi mai mult

– probleme de concentrare

– iritare si proasta dispozitie

– dereglari alimentare.

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *