Scrie...

SANATATE

Cat va ingrasati pe perioada sarcinii?

Share

Pentru o femeie este nu doar normal, ci si necesar sa se ingrase cateva kilograme pe perioada sarcinii. Singura problema este ca, dupa nastere, pierderea in greutate se realizeaza mult mai greu.

In timpul sarcinii, organismul stocheaza grasime in zona sanilor, coapselor, soldurilor si feselor.
Acest lucru este esential pentru dezvoltarea fetala si alimentarea sugarilor dupa nastere. Asadar, nu poate fi vorba despre o cura de slabire pe perioada sarcinii.
Cresterea in greutate trebuie sa fie in limite rezonabile si progresiva: moderata in primele luni ale sarcinii (4-5 kg) si mai accentuata in ultimele luni.

Se recomanda o crestere in greutate de aproximativ 12 kg, dar aceasta poate varia in functie de greutatea pe care o are femeia inainte de a ramane insarcinata. O femeie slaba se poate ingrasa intre 12,5 si 18 kg, una normala intre 11,5 si 16 kg, iar una supraponderala intre 7 si 11,5 kg. O crestere in greutate in limite normale favorizeaza o sarcina fara complicatii si faciliteaza revenirea la greutatea initiala.
Aportul caloric in timpul sarcinii creste la 2.000-2.500 kcal, fata de 1.800 kcal, in mod normal.
Asadar, viitoarele mamici nu trebuie sa manance mult mai mult, ci sa opteze mai curand pentru o alimentatie echilibrata.

O buna parte din greutatea castigata pe perioada sarcinii nu este grasime, ci apa, care va fi eliminata in aproximativ o luna dupa nastere.
In timpul sarcinii, pastrati-va pielea supla folosind produse emoliente cum ar fi untul shea si ingrediente care intaresc tegumentul, cum ar fi acizii grasi omega -3, 6 si 9.
Aveti grija sa evitati ingredientele active precum retinoizii si hidrochinona.

Imediat dupa ce ati nascut, ingrijiti-va pielea cu produse cu un efect emolient puternic, cum ar fi acidul hialuronic, dar si substante pentru un colagen mai puternic, cum ar fi peptidele.
In continuare, trebuie sa evitati retinoizii si hidrochinona, daca alaptati.

La sase saptamani dupa ce ati nascut, probabil ca medicul dumneavoastra va va da unda verde pentru inceperea exercitiilor fizice. Daca ati trecut printr-o cezariana, recuperarea va fi mai indelungta si e posibil sa trebuieasca sa asteptati cel putin 10 saptamani pana sa incepeti sa faceti exercitii fizice.

Conform celebrului instructor de fitness Tracy Anderson (cel care le antreneaza pe Madonna si Gwyneth Paltrow), dupa o nastere partea inferioara a abdomenului se schimba cel mai mult, necesitand ore de exercitii pentru recuperare.

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *