Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Slăbiți pentru sărbători – Dieta de Crăciun

Share

Să slăbiți înainte de Crăciun? Bună idee! În primul rând, de sărbători veți putea consuma cozonac, tort, prăjituri și ciocolată fără să vă gândiți obsesiv la calorii! Și apoi, minunata rochie neagră pe care doriți s-o îmbrăcați în noaptea de Revelion va veni mult mai bine dacă veți scăpa de 2 kg.

Iarna, dietele drastice vă pot expune unor boli, cum sunt virozele respiratorii sau chiar nesuferita gripă. Din acest motiv, vă propunem o dietă ușoară, echilibrată, care vă va ajuta să slăbiți două kilograme în 2 săptămâni. După ce veți înțelege cum funcționează acest program și cum decurge o zi tipică, parcurgeți cele două săptămâni de dietă și cu siguranță că veți avea sărbători mult mai frumoase!

Se știe că de sărbători pot să apară excesele! Așadar, nu e momentul potrivit să vă limitați într-o manieră brutală. În realitate, atunci când organismul este lipsit brusc de energie, trece într-un stadiu în care face economie de resurse, pentru a asigura supraviețuirea, consumând mai puțină energie! Și, imediat ce consumați un pic mai multe alimente, organismul își face depozite noi pentru perioadele de criză!
Acest mecanism este cunoscut sub numele de efect yo-yo. În concluzie, nu este recomandat să mâncați două săptămâni numai iaurt și supă și apoi să treceți la cozonac și ciocolată!

În această dietă nu există alimente interzise, dar trebuie să consumați totul în cantități rezonabile și limitând consumul de grăsimi și de zaharuri. Această dietă vă recomandă un consum caloric de 1200/1300 zilnic, adică cu 600 de calorii mai puțin decât nevoile zilnice ale unei femei. Acest lucru va duce la o scădere progresivă în greutate, fără foame, oboseală sau indispoziție!

În plus, acest regim ține cont de faptul că iarna, mai mult ca în alte anotimpuri, organismul are nevoie de vitamine și de minerale pentru a combate agresiunile externe. Alimentele în care găsim o concentrație mare de vitamine, minerale și oligoelemente sunt fructele și legumele, în toate formele lor. În plus, acestea au și puține calorii.

Astfel, în timpul acestor două săptămâni trebuie să consumați fructe și legume, chiar și cu riscul de a depăși cantitatea zilnică recomandată (5 porții pe zi, cca 400-600g).

Luni
Mic dejun
Ceai sau cafea
Pâine integrală (3 felii)
10 g de unt light
50 g de urdă de vacă
O pară
Prânz
Salată mixtă condimentată cu suc de lămâie
Somon la grătar
Iaurt cu piersici
Cina
Piept de pui la cuptor cu ciuperci
Suc de piersici
Un măr

Marți
Mic dejun
Ceai sau cafea
Cereale integrale fără zahăr (9 lingurițe)
Lapte degresat (200 ml)
Un grepfrut
Prânz
Iepure la cuptor cu broccoli
Iaurt dietetic
Salată de fructe
Cina
Salată mixtă
Un ou fiert cu roșii
Iaurt cu căpșuni
Un măr

Miercuri
Mic dejun
Ceai sau cafea
Biscuiți integrali (6)
O linguriță de marmeladă light
5 g de unt light
Iaurt dietetic cu fructe
Un kiwi
Prânz
Salată mixtă condimentată cu oțet
Piept de curcan la cuptor cu legume
Ananas proaspăt
Cina
Ciuperci și dovlecei la cuptor
Iaurt cu fructe
O pară

Joi
Mic dejun
Ceai sau cafea
Pâine integrală (3 felii)
Urdă de vacă (100 g)
Suc de portocale
Prânz
Spaghetti cu ton
Iaurt cu banane
Clementine
Cina
Legume la cuptor
Salată de spanac
Salată de fructe

Vineri
Mic dejun
Ceai sau cafea
Cereale integrale fără zahăr (9 lingurițe)
Lapte degresat (200 ml)
O pară
Prânz
Salată mixtă
Curcan la cuptor
Salată de fructe de pădure
Cina
Supă de legume
Pui fiert
Iaurt dietetic cu fructe
Măr copt

Sâmbătă
Mic dejun
Ceai sau cafea
Pâine (3 felii)
Urdă (100 g)
Măr copt
Prânz
Somon la cuptor
Salată cu măr, morcov și țelină
Salată de fructe
Cina
Pui la cuptor
Salată mixtă
O pară

Duminică
Mic dejun
Ceai sau cafea
Pâine integrală (2 felii)
Marmeladă light (o lingurita)
Iaurt dietetic
Suc de fructe proaspete
Prânz
Iepure la cuptor
Salată mixtă
Un măr
Cina
Supă de legume
Friptură de porc cu salată de varză
Urdă
O pară

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *