Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Tofu – bun sau nu pentru sanatate?

Share

Produsele pe baza de soia reprezinta, de sute de ani, sursa principala de proteine pentru populatia din Japonia si din China. Datorita proprietatilor sale nutritive, soia este consumata astazi in variate forme culinare, care mai de care mai gustoase si mai exotice. Dintre acestea, tofu a devenit extrem de intalnit si pe mesele europenelor, fie ca sunt vegetarieni sau nu.

Tofu este produs prin coagularea laptelui de soia cu saruri minerale sau cu acizi coagulanti. Variind densitatea laptelui de soia sau metoda de coagulare se poate controla cat lichid mai ramane in tofu, determinand astfel textura produsului final.  Exista astfel mai multe tipuri de tofu, putand fi clasificate in doua mari categorii: tofu proaspat si tofu procesat. La randul sau, tofu proaspat poate fi: matasos, moale, ferm sau extra-ferm, super-ferm.

Tofu procesat poate fi la randul sau de mai multe tipuri: fermentat alb sau rosu, prajit, congelat sau cu diferite arome.

Valori nutritionale pentru 100g tofu: 100 g de tofu furnizeaza organismului 70 de calorii. In ceea ce priveste macronutrientii, in 100 g de tofu gasim 4g grasimi (din care 1 g grasimi saturate), 2 g glucide si 8 g proteine.

Tofu – sursa de proteine de buna calitate
Valoarea unui aliment ca si sursa de proteine depinde de doi factori: cantitatea proteinelor continute si calitatea acelor proteine. De remarcat este faptul ca proteinele din tofu sunt bogate in lisina, un aminoacid esential care lipseste din multe cereale. In timp ce multe alimente bogate in proteine, precum carnea sau fasolea, sunt greu de digerat, tofu este extrem de usor de digerat datorita metodei de preparare.
Dintre alimentele bogate in proteine, tofu se evidentiaza printr-un aport caloric redus, dar si printr-un continut scazut de grasimi saturate si prin lipsa colesterolului.
In ceea ce priveste mineralele, tofu este extrem de bogat in calciu. Astfel, 100g de tofu contin 201mg de calciu, aceasta cantitate reprezentant 20% din necesarul zilnic. De asemenea, tofu este bogat si in fier, fosfor, potasiu si sodiu. De asemenea, tofu este bogat in vitamine B si E

Articol scris de Adina Rusu, nutritionist si dietetician

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *