Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Dieta hiperproteica

Share

Dieta hiperproteica se caracterizeaza printr-un consum redus de carbohidrati si un aport crescut de proteine si de grasimi. O dieta bogata in proteine mentine constant nivelul de insulina, creste metabolismul, stimuleaza arderea grasimilor si, in consecinta, ajuta la pierderea de kilograme.

Nutritionistii recomanda ca, pe parcursul unei zile, cantitatea de proteine consumate  sa reprezinte 15-20 la suta din aportul caloric total. Aceasta doza corespunde unui aport proteic de 0,8-1,2 grame de proteine pentru fiecare kg din greutatea corpului. Pentru a garanta functionarea corecta a organismului si pentru a-l proteja de unele boli, aceste proteine trebuie sa provina din 2–3 produse de origine animala si din 1–3 legume. Contrar recomandarilor nutritionistilor, dieta hiperproteica prevede un aport net superior de proteine, care ajunge pana la 2,2 g/kg.

Dezavantajele dietei hiperproteice
Consecintele consumului ridicat de proteine depind de cantitatea totala de alimente consumate pe parcursul zilei. Astfel, in cazul in care caloriile aduse prin carbohidrati si lipide sunt suficiente pentru a acoperi cererea de energie, excesul de proteine se transforma, inevitabil, in grasimi care se depoziteaza. Daca energia obtinuta din carbohidrati si lipide nu este sufucienta pentru a acoperi necesarul de energie, proteinele sunt utilizate pentru a acoperi aceasta diferenta. In ambele cazuri, procesele din organism forteaza rinichii pentru a elimina azotul rezultat din proteine. Din acest motiv este foarte important sa asociati dietei hiperproteice un consum adecvat de apa (minim doi litri pe zi).

Avantajele dietei hiperproteice
O dieta bogata in proteine mentine constant nivelul de insulina, creste metabolismul, stimuleaza arderea grasimilor si, in consecinta, ajuta la pierderea de kilograme.
Un astfel de regim ajuta la cresterea masei musculare si la reducerea grasimilor.
Dieta hiperproteica este contraindicata persoanelor care au probleme hepatice sau renale si nu este potrivita persoanelor care practica sporturi la care este importanta rezistenta fizica.

In timpul dietei:
* Limitati consumul de zaharuri simple (zahar, dulciuri, bauturi racoritoare etc.).
* Limitati consumul de paine, paste, orez sau cereale. Inlocuiti-le cu legume.
* Cresteti consumul de proteine si grasimi, respectand urmatoarele reguli:
consumati carne alba in locul celei rosii, dar nu o excludeti complet pe ultima;
reduceti consumul de branzeturi grase;
* Limitati consumul de carne conservata, mai ales
grasa, sau cea care are in ingrediente nitriti (E249, E250).
* Nu sariti peste micul dejun.
* Cel putin de 3 ori pe saptamana inlocuiti carnea cu peste.
* De cel putin 3 ori pe saptamana inlocuiti carnea cu legume.
* Pentru a creste aportul de grasimi din dieta, consumati mai multe fructe uscate. Adaugati ulei de masline mancarurilor, fara a renunta in totalitate la unt, oua sau grasimi saturate.

Aportul de proteine nu trebuie sa depaseasca 1,8–2 grame/kg corp, sau 22 la suta din aportul caloric zilnic.

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *