LOADING

Scrie...

Share

Aceasta dieta promite o scadere in greutate de pana la 450 de grame pe zi. Este o dieta care nu va obliga sa cantariti alimentele pe care le consumati, dar in care consumul de carbohidrati este scazut considerabil.

Aceasta dieta provine din SUA si este descrisa de numerosii sai sustinatori ca fiind de-a dreptul miraculoasa. A devenit cunoscuta in jurul anilor ‘70, promitand o scadere in greutate cu 450 de grame pe zi. La baza acestor rezultate miraculoase sta un regim dietetic ce reduce la extrem consumul de carbohidrati, neglijandu-se aportul caloric total al alimentelor consumate. In plus, regimul alimentar tipic dietei Scarsdale favorizeaza si mentinerea greutatii obtinute.

Scarsdale este cu adevarat o dieta clasica de ultim minut, autorii considerand ca da rezultate dupa 7-14 zile de regim riguros. Pranzul si cina trebuie sa fie bogate in alimente proteice, sarace in carbohidrati si fara condimente.
Aceasta dieta nu va obliga sa cantariti alimentele, dar trebuie sa aveti grija la aportul de calorii. Alimentele pe care aveti voie sa le consumati (carne, oua, peste ) sunt satioase si pentru multe persoane devine dificil sa le consume in cantitati mari.

Aportul caloric al unor alimente tipice dietei Scarsdale

ALIMENTE – calorii x 100 g

Piept de pui – 100

Hamburger de vitel slab – 120

Friptura de vitel – 151

Porc, muschi slab – 110

Muschi de vita – 127

Ton in saramura – 103

Rosii – 19

Salata – 16-19

Grepfruit – 26

In dieta Scarsdale este recomandat sa consumati multe lichide, ca sa puteti elimina compusii azotati rezultati din metabolismul proteinelor. Din cauza aportului caloric scazut, pe timpul dietei se poate reduce activitatea fizica. De asemenea, este recomandat sa aveti cu dumneavoastra un pliculet de zahar pe care sa-l consumati in cazul in care va confruntati cu hipoglicemia (consumati zaharul daca aveti vederea incetosata, oboseala, foame intensa, ameteli si o stare generala de rau).

Exemplu de meniu Scarsdale

Ziua 1:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfrut
PRANZ: carne slaba sau peste la alegere; rosii, ceai sau cafea
CINA: peste la cuptor, rosii, grepfrut sau pepene

Ziua 2:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfrut
PRANZ: carne slaba sau peste la alegere; salata, ceai sau cafea
CINA: hamburger (fara paine) si cate legume coapte doriti

Ziua 3:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfrut
PRANZ: salata de ton+ grepfrut sau pepene
CINA: carne de porc slaba + salata mixta + cafaea

Ziua 4:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfrut
PRANZ: 2 ochiuri cu branza (slaba sau semidegersata) + 75 grame
de dovleac + o felie de paine prajita+ cafea
CINA: pui (fara piele) + spanac si cafea

Ziua 5:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfrut
PRANZ branza + paine prajita si spanac
CINA: peste la cuptor cu legume coapte sau salata verde si o felie de paine prajita

Ziua 6:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfrut
PRANZ: fructe uscate la alegere si cafea
CINA: pui la cuptor fara piele + rosii si salata verde + grepfrut sau pepene + cafea

Ziua 7:
MICUL DEJUN: cafea sau ceai cu indulcitori si jumatate dintr-un grepfruit
PRANZ: pui, salata de rosii, pepene sau grepfrut
CINA: carne de vita slaba + salata mixta + cafea

Aport caloric in dieta Scarsdale: 800-1000 Kcal pe zi

Intre mese se pot manca morcovi sau telina.

Se pot consuma: esente, lamaie, piper, otet, ketchup. In locul zaharului
folositi indulcitori artificiali. Si cei mai sceptici nutritionisti recunosc ca aceasta dieta va poate ajuta sa pierdeti in greutate, dar, in acelasi timp, o resping, considerand ca este un regim periculos pentru sanatate, atat din cauza aportului proteic ridicat, cat si a aportului caloric redus excesiv.

Tag:
Articolul anterior
Articolul următor

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *