Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Dieta colorata

Share

Acesta este un regim eficient si in acelasi timp amuzant, ideal pentru persoanele care nu iubesc sa tina o dieta. Nutritionistii spun ca este suficient sa vedem culoarea alimentelor ca sa stim cum ne pot ele ajuta in lupta impotriva bolilor.

Astfel, alimentele verzi protejeaza membrana celulelor si combat virozele respiratorii, alimetele albe rasfata pielea si controleaza presiunea sanguina. Alimentele rosii contracareaza imbatranirea, movul purifica epidermul si regleaza functiile intestinului, in timp ce alimentele galbene au rol anticelulitic si imbunatatesc digestia. Alimentele portocalii mentin pielea compacta, imbunatatesc vederea si previn racelile.

Pe langa faptul ca este o cura de slabire, dieta culorilor are o mare importanta pentru sanatate datorita fitopigmentilor, substantele responsabile de culoare, utile organismului in lupta cu anumite afectiuni. Tocmai pentru a exploata la maximum proprietatile acestor pigmenti, dieta isi schimba zilnic culoarea. Regimul pe care vi-l propunem va asigura un aport caloric cuprins intre 1.150 si 1.250 de calorii, zilnic.

Alimentele albastru-violet sunt importante deoarece contin antocianine, care sunt antioxidanti naturali, importanti in alungarea batranetii si in combaterea cancerului. In plus, ele contin si polifenoli, substante importante pentru memorie.
Alimentele verzi sunt bogate in luteina, un antioxidant important pentru ochi. In plus, ele mai contin magneziu, carotenoizi si polifenoli, care sunt de folos vaselor sanguine, dintilor si oaselor.
In alimentele albe gasim antoxantine, substante care previn aparitia unor anumite tipuri de tumori.
Alimentele rosii sunt bogate in licopen si antocianine, substante care protejeaza celulele de actiunea radicalilor liberi, fiind implicate si in prevenirea aparitiei unor tumori sau a afectiunilor cardiovasculare.
Alimentele galbene sunt bogate in vitaminele A, B si C, in flavonoizi si carotenoizi, elemente esentiale pentru un sistem imunitar puternic.

Meniu pentru o saptamana
Micul dejun este multicolor, pentru o trezire sanatoasa. Este bine sa alternati 200 g de suc de grepfruit rosu, 50 g de paine integrala, o lingurita de dulceata sau de miere, o ceasca de ceai verde cu 200 g de suc de morcovi, 100 g de iaurt sau de lapte, 20 g de biscuiti integrali.

Luni – Verde
Pranz: o portie de mazare cu 10 g de branza rasa, salata verde cu ardei, castraveti, mazare fiarta + un ou fiert + un kiwi.
Cina: o farfurie medie cu spanac fiert (se poate folosi putina sare) + o felie de paine neagra.

Marti – Alb
Pranz: 300 g de salata de legume cu conopida, castraveti, un ou fiert si doua lingurite de ulei, 50 g de urda, 30 g de paine integrala si 100 g de struguri albi.
Cina: 50 g de paste cu usturoi, doua lingurite de ulei si piper, 200 g de peste la cuptor, 30 g de paine integrala.

Miercuri – Rosu
Pranz: 50 g de paste cu rosii, cu doua lingurite de ulei, 100 g de piept de pui la gratar si un mar rosu.
Cina: un hot dog de 100 g cu ketchup, 100 g de salata de varza rosie cu doua lingurite de ulei, 30 g de paine integrala si 100 g de struguri negri.

Joi – Violet
Pranz: 50 g de pilaf cu 100 g de vinete, 50 g de prune uscate.
Cina: 150 g de peste la gratar, 300 g de vinete la gratar cu 3 lingurite de ulei de masline, 50 g de paine integrala si o para.

Vineri – Galben
Pranz: 50 g de orez fiert cu 100 g de ardei gras galben, 50 g de cascaval, 30 g de paine integrala, 200 g de salata de fructe (caise, piersici, banane).
Cina: 200 g de muschi de vitel cu lamaie, 100 g de salata mixta cu o lingurita de ulei de masline, 30 g de paine integrala si 200 g de ananas.

Sambata –Portocaliu
Pranz: 200 g de morcovi dati prin razatoare, cu 100 g de branza, 30 g de paine integrala si o mandarina.
Cina: 50 g de orez fiert cu 100 g de dovlecel, 200 g de gamberi, 50 g de paine integrala si o portocala.

Duminica Repetati un meniu la alegere.

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Articole asemănătoare