Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Dieta South Beach

Share

Aceasta dieta a fost creata de un cardiolog american, Arthur Agatston, pornind de la doua obiective: pierderea definitiva a kilogramelor in plus si prevenirea unor afectiuni ca infarctul sau diabetul.

Regimul se bazeaza pe o alimentatie cu un continut scazut in zaharuri, astfel incat sa mentina constant nivelul de insulina din organism; acest lucru duce la metabolizarea grasimilor in exces, mentinand ridicat nivelul de energie si vitalitate.
Faza I
La fel ca si dieta Atkins, acest regim prevede o prima faza de inductie, in care consumul de carbohidrati se reduce la minimum (sunt tolerate doar verdeturile cu indice glicemic scazut).
Va prezentam in continuare schema ce trebuie urmata timp de doua saptamani si care va va permite sa pierdeti de la 4 la 6 kilograme; in aceasta faza a dietei se poate manca oricat, evitandu-se painea, pastele, dulciurile, zaharul, branzeturile grase, vinul si berea. Aceasta este faza cea mai dura a dietei.
Retineti ca:
– nu trebuie sa consumati mai mult de trei lingurite de ulei de masline pe zi;
– trebuie sa beti cel putin 1,5 litri de apa zilnic.
Luni
Mic dejun: ceai sau cafea decofeinizata, omleta cu spanac si rosii
Gustare: branza degresata, telina
Pranz: friptura de vita la gratar, salata de cicoare
Gustare: crema de naut, salata de fenicul
Cina: copanele de pui, salata de conopida, fasole fiarta
Gustare: urda
Marti si simbata
Mic dejun: ceai sau cafea decofeinizata, suc de rosii, o felie de placinta cu verdeturi
Gustare: piept de curcan, maioneza light
Pranz: salata greceasca, budinca light
Gustare: telina si urda
Cina: rulada cu ton, broccoli fiert, cu masline, salata de castraveti
Gustare: urda si limonada
Miercuri
Mic dejun: ceai sau cafea decofeinizata, suc de rosii, omleta cu ciuperci
Gustare: branza degresata, telina
Pranz: brocoli fiert, file de vita la gratar
Gustare: branza degresata
Cina: legume fierte, rosii la gratar
Cina: urda si migdale
Joi si duminica
Mic dejun: ceai sau cafea decofeinizata, suc de rosii, omleta cu verdeata si urda
Gustare: piept de curcan, maioneza light
Pranz: hamburger de vita la gratar, salata verde si masline
Gustare: branza degresata
Cina: iepure condimentat si rosii, ciuperci cu patrunjel, salata de brocoli
Gustare: urda si migdale
Vineri
Mic dejun: ceai sau cafea decofeinizata, suc de rosii, omleta cu branza si rosii
Gustare: branza degresata
Pranz: salata mixta cu pui, broccoli fiert
Gustare: branza degresata cu rosii
Cina: peste la gratar, salata de rosii
Gustare: urda

Faza II
Faza a II-a este mai toleranta in ceea ce priveste consumul polizaharidelor si prevede reluarea graduala a consumului de alimente bogate in fibre si in carbohidrati complecsi cum sunt pastele, orezul si cerealele integrale. Consumul acestor alimente trebuie insa sa se mentina la un nivel moderat. Chiar si laptele pasteurizat, o buna parte din fructe, legumele si vinul rosu pot fi reintroduse in alimentatie. Bananele, cartofii, alimentele bogate in carbohidrati rafinati, morcovii, ananasul si mierea vor fi insa consumate in cantitati foarte reduse. Dieta prevede ca aceasta faza va fi urmata pana se ajunge la greutatea ideala.
Faza III
Aceasta etapa se caracterizeaza printr-o alimentatie si mai permisiva, ce trebuie urmata pentru toata viata (in fiecare zi se pot consuma trei portii de cereale si trei de fructe). Aceasta este etapa de mentinere, in care se poate manca orice, evitand cerealele rafinate si dulciurile.

Avantajele dietei:
Dieta South Beach face distinctie intre carbohidratii rai si cei buni, incurajand consumul celor din urma. Acest regim previne obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare si unele tipuri de cancer. Alimentele alese evita aparitia episoadelor necontrolate de foame si pune accent pe importanta micului dejun, asigurand un metabolism bazal activ.

Defecte ale dietei:
Prima faza a dietei este foarte restrictiva si saraca in vitamine, carbohidrati si saruri minerale. Kilogramele pierdute in prima faza sunt consecinta catabolismului muscular, consumului rezervelor glucidice si deshidratarii.

Tag
Articolul anterior
Articolul următor

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Următorul