LOADING

Scrie...

Siropul de porumb-cel mai mare dusman al sanatatii si al siluetei

Share

Este stiut deja ca, cel putin in materie de alimentatie, SUA nu mai este demult pamantul fagaduintei. Acolo isi au originea nu doar mancarurile de tip fast food sau junk food, ci si numeroase ingrediente „secrete” care dau mai mult gust si fac mai apetisante alimente care din punct de vedere nutritional ar fi trebuit sa fie interzise! Printre aceste ingrediente „miraculoase” se numara si siropul de porumb bogat in fructoza (corn syrup) numit si sirop de glucoza-fructoza.

Studiile au aratat ca alimetele ce contin sirop de porumb ne ingrasa mult mai mult decat daca ar contine, in locul acestui ingredient, zahar. Si asta nu e tot: siropul de porumb determina o crestere anormala a grasimii corporale, in special a celei abdominale, precum si o crestere a nivelului grasimilor (trigliceridelor) in sange. Cercetatorii americani au aratat ca acest ingredient care acum a invadat si piata alimentara din Romania poate fi considerat unul dintre factorii care au contribuit la aparitia epidemiei de obezitate din SUA.

Un studiu facut de catre cercetatorii Universitatii din Priceton a aratat ca toti soarecii hraniti cu sirop de porumb devin obezi; prin comparatie, daca in loc de sirop de porumb primesc grasimi, doar o parte dintre soareci devin obezi.

Atat siropul de porumb, cat si zaharul sunt alcatuite din doua zaharuri simple: glucoza si fructoza. Exista ansa o diferenta importanta intre ele. Astfel, zaharul este alcatuit din cantitati egale din cele doua zaharuri – 50% glucoza si 50% fructoza, in timp ce siropul de porumb este dezechilibrat, continand aproximativ 60% fructoza si 40% glucoza.

Diferentele de metabolizare dintre zahar si siropul de porumb au fost studiate doar in ultimii ani, dar studiile au sustinut ipoteza ca fructoza in exces este transformata in grasime, in timp ce glucoza este folosita pentru producere de energie.

Va intrebati poate ce alimente contin acest ingredient periculos? Ei bine, il puteti gasi oriunde, de la dulciuri, iaurturi, dressinguri pentru salate, sosuri, fulgi de cereale, inghetata si, in primul rand, in bauturile racoritoare. Obisnuiti-va sa cititi etichetele nutritionale inainte de a achizitiona alimentele si cu siguranta veti evita multe neplaceri pe viitor.

Articol scris de Adina RUSU, specialist in nutritie si dietetica

 

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *