LOADING

Scrie...

Slabiti pentru sarbatori – Dieta de Craciun

Share

Sa slabiti inainte de Craciun? Buna idee! In primul rand, de sarbatori veti putea consuma cozonac, tort, prajituri si ciocolata fara sa va ganditi obsesiv la calorii! Si apoi, minunata rochie neagra pe care doriti s-o imbracati in noaptea de Revelion va veni mult mai bine daca veti scapa de 2 kg.

Iarna insa dietele drastice va pot expune unor boli, cum sunt virozele respiratorii sau chiar nesuferita gripa. Din acest motiv, va propunem o dieta usoara, echilibrata, care va va ajuta sa slabiti doua kilograme in doua saptamani. Dupa ce veti intelege cum functioneaza acest program si cum decurge o zi tipica, parcurgeti cele doua saptamani de dieta si cu siguranta ca veti avea sarbatori mult mai frumoase!

Se stie ca de sarbatori pot sa apara excesele! Asadar, nu e momentul potrivit sa va limitati intr-o maniera brutala. In realitate, atunci cand organismul este lipsit brusc de energie, trece intr-un stadiu in care face economie de resurse, pentru a asigura supravietuirea, consumand mai putina energie! Si, imediat ce consumati un pic mai multe alimente, organismul isi face depozite noi pentru perioadele de criza!
Acest mecanism este cunoscut sub numele de efect yo-yo. In concluzie, nu este recomandat sa mancati doua saptamani numai iaurt si supa si apoi sa treceti la cozonac si ciocolata!

In aceasta dieta nu exista alimente interzise, dar trebuie sa consumati totul in cantitati rezonabile si limitand consumul de grasimi si de zaharuri. Aceasta dieta va recomanda un consum caloric de 1200/1300 zilnic, adica cu 600 de calorii mai putin decat nevoile zilnice ale unei femei. Acest lucru va duce la o scadere progresiva in greutate, fara foame, oboseala sau indispozitie!
In plus, acest regim tine cont de faptul ca iarna, mai mult ca in alte anotimpuri, organismul are nevoie de vitamine si de minerale pentru a combate agresiunile externe. Alimentele in care gasim o concentratie mare de vitamine, minerale si oligoelemente sunt fructele si legumele, in toate formele lor. In plus, acestea au si putine calorii.

Astfel, in timpul acestor doua saptamani trebuie sa consumati fructe si legume, chiar si cu riscul de a depasi cantitatea zilnica recomanadata (5portii pe zi, cca 400-600g).

Luni
Mic dejun
Ceai sau cafea
Paine integrala (3 felii)
10 g de unt light
50 g de urda de vaca
O para
Pranz
Salata mixta condimentata cu suc de lamaie
Somon la gratar
Iaurt cu piersici
Cina
Piept de pui la cuptor cu ciuperci
Suc de piersici
Un mar

Marti
Mic dejun
Ceai sau cafea
Cereale integrale fara zahar (9 lingurite)
Lapte degresat (200 ml)
Un grepfrut
Pranz
Iepure la cuptor cu broccoli
Iaurt dietetic
Salata de fructe
Cina
Salata mixta
Un ou fiert cu rosii
Iaurt cu capsuni
Un mar

Miercuri
Mic dejun
Ceai sau cafea
Biscuiti integrali (6)
O lingurita de marmelada light
5 g de unt light
Iaurt dietetic cu fructe
Un kiwi
Pranz
Salata mixta condimentata cu otet
Piept de curcan la cuptor cu legume
Ananas proaspat
Cina
Ciuperci si dovlecei la cuptor
Iaurt cu fructe
O para

Joi
Mic dejun
Ceai sau cafea
Paine integrala (3 felii)
Urda de vaca (100 g)
Suc de portocale
Pranz
Spaghetti cu ton
Iaurt cu banane
Clementine
Cina
Legume la cuptor
Salata de spanac
Salata de fructe

Vineri
Mic dejun
Ceai sau cafea
Cereale integrale fara zahar (9 lingurite)
Lapte degresat (200 ml)
O para
Pranz
Salata mixta
Curcan la cuptor
Salata de fructe de padure
Cina
Supa de legume
Pui fiert
Iaurt dietetic cu fructe
Mar copt

Sambata
Mic dejun
Ceai sau cafea
Paine (3 felii)
Urda (100 g)
Mar copt
Pranz
Somon la cuptor
Salata cu mar, morcov si telina
Salata de fructe
Cina
Pui la cuptor
Salata mixta
O para

Duminica
Mic dejun
Ceai sau cafea
Paine integrala (2 felii)
Marmelada light (o lingurita)
Iaurt dietetic
Suc de fructe proaspete
Pranz
Iepure la cuptor
Salata mixta
Un mar
Cina
Supa de legume
Friptura de porc cu salata de varza
Urda
O para

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *