Scrie...

NUTRITIE & DIETE

Topul celor mai intalnite zece greseli in dieta

Share

Croasantul pe post de mic dejun, pateurile la pranz si doua pahare de suc carbogazos la o masa se numara printre cele mai intalnite greseli de alimentatie. Esecul curelor de slabire consta, de cele mai multe ori, in obiceiurile alimentare proaste.

Medicii spun ca atunci cand observam ca am luat cateva kilograme an plus si ne hotaram sa urmam o dieta, cel mai indicat este sa cerem sfatul unui specialist nutritionist sau endocrinolog, care sa alcatuiasca un regim potrivit metabolismului nostru.

Iata cateva obiceiuri alimentare la care ar trebui sa renuntam, daca dorim sa ne mentinem silueta si sanatatea.

1. La micul dejun, o cafea si un croasant. Este dificil sa va mentineti pana la pranz cu un asemenea mic dejun, deoarece an jurul orei 12, cand secretia de insulina este maxima, determinand scaderea glicemiei, va va creste pofta de mancare si nu va veti mai gandi la calitatea si compozitia alimentelor.

Sfat: incercati sa consumati la micul dejun cereale, fructe sau branzeturi slabe alaturi de o leguma. Cornul ar fi bine sa-l pastrati doar pentru o dimineata de weekend.

2. Aveti in geanta o ciocolatica sau bomboane, in caz ca vi se face foame. Specialistii sustin ca astfel de gustari sunt cauza saritului peste mese, lucru care duce la obiceiul de a rontai in special alimente bogate caloric.

Sfat: alegeti-va mai bine alimentele si, daca mai simtiti nevoia sa rontaiti ceva intre mese, optati pentru un mar.

3. Consumati expresso concentrat, cu mult zahar si frisca. Nu faceti decat sa va multiplicati numarul de calorii zilnice: doua lingurite de zahar in ceasca si cinci cafele pe zi sunt deja 200 calorii.

Sfat: adaugati eventual indulcitori in cafea, dar fiti atenti si la cantitatea acestei bauturi, deoarece cafeina poate provoca nervozitate si agitatie.

4. La pranz, un sandvis sau pateuri. Este recomandat ca sandvisul sa nu aiba unt sau maioneza si este binesa renuntati la pateurile de orice fel, pentru ca sant foarte bogate in grasimi.

Sfat: sandvisul ar trebui sa contina sunca si cruditati, peste sau pui cu salata, la care puteti adauga un suc natural de tomate sau grepfrut, apa plata sau minerala.

5. La serviciu, comandati carnati, carne de porc, cartofi prajiti. Daca acest lucru se antampla rar (maximum o data la doua saptamani), nu este o problema, dar nu este recomandat sa consumati acest meniu zilnic.

Sfat: optati pentru carne sau peste la gratar, acompaniate de legume proaspete.

6. Incepeti masa cu mezeluri sau maioneza.

Sfat: in loc de mezeluri, alegeti jambon crud sau fiert degresat, branza slaba sau un ou fiert (doar 80 calorii).

7. Consumati branza de doua ori pe zi. Daca portia de branza este mare, riscati sa aveti in acea zi un total caloric foarte mare si un aport crescut de grasimi saturate.

Sfat: daca nu puteti sa renuntati la branza, consumati-o la micul dejun si nu depasiti 50 grame. O puteti inlocui cu branza slaba de vaci sau cu iaurt.

8. Mancati multa paine. Medicul spune ca painea este un aliment care aduce un aport de glucide complexe si satura foarte bine.

Sfat: Consumati-o la micul dejun, dar reduceti cantitatea la celelalte mese, mai ales la cina.

9. Beti 2 – 3 pahare de suc carbogazos la o masa. Sucul dulce si acidulat determina cresteri si scaderi ale glicemiei, care cresc apetitul.

Sfat: inlocuiti sucul cu apa plata sau minerala.

10. Alune, chipsuri sau biscuiti cu bere.

Sfat: un ceai bun sau un dus cald te pot relaxa dupa o zi de munca.

 

Tag

S-ar putea să-ți placă și...

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *