LOADING

Scrie...

Rolul alimentatiei pentru un trup sculptat

Share

Din dorinta de a deveni „numai fibra”, tot mai multi oameni ajung sa-si petreaca o parte din viata intre peretii salilor de forta. Cardio, fitness… orice ar incerca, grasimea pare a se indarji sa apara si sa acopere cu tot dinadinsul orice forma de muschi, mai mult sau mai putin dezvoltat.

Cu siguranta ca orele de „tras de fiare” au rezultatele lor si muschii s-au dezvoltat. Tesutul adipos care acopera musculatura (si vorbim in special despre cea abdominala) face insa ca rezultatele acestor eforturi sa fie invizibile.

Cu siguranta ca tonusul si dezvoltarea musculaturii sunt foarte importante, dar poate pe primul loc ca interes ar trebui sa fie procentul de grasime din organism, daca doriti sa aveti un trup „de invidiat”.

In general, barbatii trebuie sa aiba 10-11% grasime corporala, iar femeile 16-19%, astfel incat musculatura abdominala sa devina vizibila. Desigur, acest procent difera in functie de distributia grasimii corporale de la o persoana la alta. Barbatii tind sa acumuleze grasime in zona abdominala, in timp ce femeile depun tesut adipos pe solduri si coapse.

Se pare insa ca obiceiurile alimentare sunt motivele principale pentru care cei mai multi oameni nu vor avea un corp sculptat, cu muschii bine definiti si conturati. Indiferent de cat de mult se antreneaza, ei nu vor reusi sa scada procentul de grasime din organism suficient de mult, daca vor avea o dieta proasta.

Exista sute de diete populare care promit scadere rapida in greutate. Problema este ca cele mai multe diete limiteaza consumul unui anumit macronutrient (proteine, glucide sau lipide). De exemplu, dietele cu un aport scazut de glucide (low-carb), extrem de celebre in zilele noastre, limiteaza semnificativ aportul de carbohidrati. Daca, in prima faza, aceste diete aduc o scadere in greutate, trebuie sa stiti ca acest tip de regim cauzeaza si o pierdere a masei slabe. Acest lucru va duce la scaderea metabolismului bazal, iar, ca rezultat, va veti ingrasa mult mai usor ca inainte, cu mult mai putina mancare.

Si in acest caz, solutia sta intr-o dieta echilibrata, facand alegeri alimentare corecte. Evitati zaharurile procesate, procurati-va lipidele din uleiuri vegetale, seminte si nuci, consumati alimente preparate cat mai simplu, fara conservanti, coloranti sau alti aditivi. Incercati sa urmati un regim usor hipocaloric, dar echilibrat din punctul de vedere al nutrientilor pe care ii furnizeaza organismului.

Adina Rusu, nutritionist-dietetician

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *