LOADING

Scrie...

Cum si ce mancam cand mergem la sala de sport?

Share

V-ati dori un tratament miraculos care sa va faca slabi, puternici si plini de energie? Este simplu, legal si ieftin – obiceiurile alimentare sanatoase!

Asemenea unui sportiv de performanta care accepta provocari de a participa la maratoane, triatloane, curse de biciclete, si dvs trebuie sa va hraniti intr-un mod inteligent. Alimentandu-va intr-un mod inteligent, veti deveni mai performanti si va veti bucura mai mult de provocarile alese, pentru ca veti avea mai multa energie pentru antrenamente, va veti rani mai putin, va veti imbolnavi mai rar si va veti recupera mai rapid. De asemenea va va fi mai usor sa ajungeti la o greutate normala si sa va mentineti acolo.

Nu conteaza varsta, abilitatile atletice sau scopul pe care vi l-ati propus – pentru a avea randament maxim – obiceiurile alimentare performante va ajuta sa va cresteti sansele sa ajungeti la linia de final si sa o depasiti. Astfel, in afara de genetica (pe care nu o putem controla), uneltele esentiale ale unui sportiv de performanta sunt antrenamentul, pregatirea psihica, nutritia, odihna si recuperarea.

Alimentatia corecta nu va garanteaza succesul in sport, dar obiceiurile alimentare proaste, aproape sigur aduc dupa sine esecul. Mai mult, alimentatia corecta este necesara pentru antrenamente mai eficiente.

Mancam sau nu inainte de a merge la sala?

Studiile arata ca pentru a fi mai eficienti la sala ar trebui sa mancam o masa bogata in carbohidrati cu o ora inainte de antrenament. Dar, intrucat nu ar avea timp sa aiba loc golirea gastrica si nu este indicat sa facem sport „cu burta plina”, este bine sa mancam inainte de antrenament cu aproximativ 3 ore.

Mancam dupa antrenament?

Un alt aspect care ii preocupa pe impatimitii sportului este daca ar trebui sau nu sa manance dupa terminarea antrenamentului. Ei bine, studiile au aratat ca este bine sa mancam la cel mult o ora dupa finalizarea antrenamentului, astfel incat rezervele de glicogen (forma de depozitare a glucozei in muschi si ficat) sa se refaca mai rapid. Se recomanda ca acest pranz sa fie bazat pe carbohidrati, dar sa contina si proteine.

De asemenea, daca antrenamentul dureaza foarte mult, putem consuma in timpul acestuia bauturi speciale pentru sportivi (solutii de glucide) care ne vor ajuta sa combatem oboseala.

Adina Rusu, nutritionist – dietetician

Tag:
Articolul următor

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Următorul