LOADING

Scrie...

Share

Respectand acest regim alimentar puteti slabi pana la doua kilograme pe saptamana.
Merele au fost folosite dintotdeauna in curele de slabire. Ele accelereaza arderea grasimilor datorita continutului ridicat in fibre, 4-5 g pentru fiecare mar, contribuind si la alungarea senzatiei de foame. Chiar si zaharul natural continut de mere ajuta la scaderea nevoii de a consuma dulciuri.

Regimul alimentar prevede pana la cinci mere pe zi.

De ce merele?
1. Merele contin fibre solubile si insolubile care scad apetitul.
2. Studiile au demonstrat ca fibra solubila, pectina, se transforma in stomac intr-un gel capabil sa impiedice corpul sa absoarba foarte rapid zaharurile.
3. Pectina din mere contribuie la reducerea nivelului colesterolului.
4. Merele contin substante cu proprietati antioxidante, capabile sa lupte impotriva imbatranirii.
Atentie!
Datorita continutului in fibre, merele au un efect benefic asupra celor care sufera de constipatie, fiind un laxativ natural. Totusi, nu este recomandat sa consumati mai mult de cinci mere, zilnic.

Prima saptamana (se mananca 3-5 mere zilnic)
Ziua 1
Consumati 5 mere la intervale de timp regulate.
Taiati fiecare mar in felii si mancati-le incet.
Beti un pahar de lapte degresat cu fiecare mar.
Puteti sa mancati si iaurt natural, un pahar mic. Se poate bea, de asemenea, ceai, cafea si multa apa.
Zilele 2-3
Mancati, ca in prima zi, cinci mere, dar adaugati la pranz si cina o salata mixta condimentata cu ulei de masline si otet de mere.
Zilele 4-7
Mancati cate trei mere zilnic, alegand in plus alimente din meniul de mai jos.
Nu este nevoie sa consumati lapte la fiecare masa, dar este bine sa beti cel putin jumatate de litru de lapte degresat zilnic.
Meniu
Micul dejun: un mar, omleta cu branza (30 g de branza, doua oua) sau lapte cu cereale.
Gustare: un pahar cu iaurt.
Pranz: un mar, spanac, branza sau o portie ce carne de curcan fiarta.
Cina: un mar, piept de pui cu broccoli fierte sau coapte la cuptor si orez fiert, sau salata de somon.

Saptamana a doua
Luni
Micul dejun: un mar, feliat, 30 g de fulgi de porumb cu lapte.
Pranz: un mar, doua felii de paine prajita si doua oua fierte, sau o rosie cu100 g de branza light.
Gustare: iaurt sau 100g de urda proaspata.
Cina: un mar, friptura de pui cu legume la gratar sau salata de pui/salata de somon.
Cina: paine prajita cu felii de rosii.
Marti
Ziua Detox (la fel ca Ziua 1 din Saptamana 1)
Miercuri
Micul dejun: un mar copt, lapte cu 30 g de fulgi de porumb, cateva migdale si cateva afine.
Pranz: un mar, omleta cu ciuperci si cu branza cu salata, sau doua felii de paine prajita cu ton si rosii, cu o lingurita de maioneza light.
Cina: un mar, legume coapte la cuptor cu 50 g de orez fiert, sau merluciu la cuptor cu ciuperci, ceapa si cartofi fierti.
Joi
Ziua Detox (la fel ca Ziua 1 din Saptamana 1)
Vineri
Micul dejun: un mar, 30 g de musli dietetic cu lapte degresat.
Pranz: un mar, doua felii de paine prajita cu felii subtiri de branza sau o salata cu pui.
Cina: un mar, tocana de carne la cuptor cu mazare si broccoli sau 100 g de friptura la gratar cu ciuperci, rosii si salata, sau doi hamburgeri cu salata mixta.
Sambata
Ziua Detox (la fel ca Ziua 1 din Saptamana 1)
Duminica
Zi libera in dieta cu mere.

Cate calorii are un mar?

Cu siguranta ca v-ati pus aceasta intrebare ori de cate ori ati auzit ca un mar tine medicul departe sau ca va ajuta in curele de slabire. Merele au in medie 50 de calorii la 100 de grame.
Spunem ”in medie” din cauza ca merele mai crocante si mai siropoase au cu 2-3 calorii mai putin, cele mai moi au una-doua in plus.
In ceea ce priveste substantele antioxidante continute, consumarea doar a pulpei sau a sucului de mar are un efect antioxidant de 10 ori mai redus decat marul integral, deoarece compusii responsabili de acest efect sunt concentrati in coaja.

Substantele active cu rol antioxidant si antitumoral din mar sunt foarte stabile in timp, compozitia merelor dupa 200 de zile de la cules fiind aproape aceeasi cu cea din ziua culegerii. Insa, procesarea lor, de exemplu in vederea obtinerii sucului de mere, scade activitatea antioxidanta a fructelor cu aproape 90 %, iar enzimele cu aproximativ 97 %. Asadar, consumul de mere intregi este in acest caz preferabil sucului.

In plus, merele protejeaza in mod natural de radiatia solara ultravioleta: unul dintre ultimele studii stiintifice a aratat ca fenolii antioxidanti continuti in coaja unor specii de mere cresc foarte mult rezistenta pielii umane la radiatia ultravioleta solara.

Mai mult, merele previn osteoporoza specifica menopauzei: un flavonoid continut doar in mere si numit phloridzin previne osteoporoza asociata cu menopauza, datorita actiunii antiinflamatoare si antioxidante specifice.

Tag:

Din aceeași categorie

Lăsați un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *